تاریخ: ۲۲:۴۱ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حمله آفت به درختان سوزنی برگ در برخی جنگل های غرب مازندران

درختان سوزنی برگ در برخی مناطق جنگلی غرب مازندران به دلیل حمله آفت دچار خشکیدگی تنه شده اند.

محمد خزایی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گزارشی از خشکیدگی تنه درختان سوزنی برگ در دو نقطه از جنگل‌های مرزن آباد و دو آب به سمت کجور گزارش شده است.

او با بیان اینکه هنوز سطح این درگیری و نوع آفت مشخص نشده است، گفت: کارشناسان گیاه پزشکی این اداره کل با حضور در منطقه آفت زده، گزارش‌هایی تهیه و به موسسه تحقیقات منابع طبیعی کشور ارسال کردند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر ادامه داد: نتایج بررسی‌ها هنوز به این اداره کل اعلام نشده است به همین دلیل در خصوص نوع آفت نمی‌توان نظر قطعی داد.

خزایی گفت: برخی خبرگزاری‌ها این اتفاق را با عنوان حمله آفت شانکر به مناطق در غرب استان منتشر کردند که درست نیست.

او افزود: هنوز مشخص نشده است علت خشکیدگی درختان سوزنی برگ چیست و ممکن است علت آن بیماری‌های قارچی، ویروسی یا باکتریایی باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر ادامه داد: اکنون در مرحله شناسایی آفت هستیم و اقدامات برای کنترل این آفت زمانی آغاز می‌شود که نوع بیماری درختان مشخص شود.

خزایی گفت: سطح مناطق درگیر نیز هنوز مشخص نشده است و در حال حاضر فقط گزارش‌های اولیه از مشاهده خسارت به درختان سوزنی برگ به موسسه تحقیقاتی ارسال شده است.

او افزود: با توجه به اینکه منطقه آفت زده جزو مناظق حفاظت شده محیط زیست هست این مورد به سازمان حفاظت محیط زیست نیز گزارش شده است.

print

پاسخی بگذارید