فرماندار ساری
تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
جشنواره بین المللی زبان مادری در شهرستان ساری برگزار می‌شود

فرماندار ساری از برگزاری جشنواره بین المللی زبان مادری در حوزه‌های مختلف هنری در مرکز مازندران خبرداد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، محمدعلی نوبخت در نشست صمیمی با رییس و اعضای خانه هنرمندان شهرستان ساری ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان و فرهیختگان ساروی در جهت اعتلای هنرِ ایرانی-اسلامی، اظهار کرد: باید برنامه ریزی خلاقانه و مدبرانه برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره‌های هنری در اواخر پاییز امسال در شهرستان ساری داشته باشیم.

وی افزود: هنر اسلامی بر پایه وحدت، معنویت، خودشناسی، خداشناسی، دین باوری و اخلاق گرایی استوار است چراکه تمام زیبایی‌های هستی در هنر تجلی می‌یابد.

فرماندار ساری با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی، مذهبی و هنری مختلف در شهرستان بر تداوم اجرای اینگونه جشنواره‌ها با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان و استان خبرداد.

 

این مسئول با بیان اینکه هنر، زبان فهم مشترک و عامل وحدت بخش تمامی ملت‌ها است، تصریح کرد: باید بکوشیم تا با زبانِ هنر مفاهیم دینی، انسانی و فرهنگی خود را به سایر جهانیان بشناسانیم.

نوبخت یادآور شد: هنرمندانِ متعهد و مردمی می‌توانند به درستی رسانه‌ها و جامعه را تغذیه و با اثرگذاری خویش در تجلی رشد سیاسی جامعه نقش اساسی داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه هنر، تجلی حقیقی خداشناسی و والاترین ابزار جهت روایت‌گری زندگی است، خاطرنشان کرد: هنرمندان خود را به حقیقتی پایبند می‌دانند که به‌واسطه آن اندیشه، تدبر و تعقل، اخلاق انسانی و معارف والای بشری را به دیگران منتقل می‌کنند.

این مسئول، تعلیم و تربیت و استعداد سازی هنرمندان جوان با ایجاد مراکز و کارگاه‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد.

print

پاسخی بگذارید