مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبرداد
تاریخ: ۱۳:۱۹ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
افزایش ۵ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی طی نیمه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۶ماهه امسال ۳۲۷ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان، اظهار کرد: در ۶ماهه امسال ۳۲۷نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش داشت.

وی افزود : بر اساس آمارها، ۲۶۳نفر از تلفات تصادفات ۶ ماهه نخست امسال را مردان و بقیه را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی به‌ترتیب از شهرستان آمل با ۴، بابل با ۴۰، ساری با ۳۴  و کمترین آن شهرستان عباس‌آباد با ۴فوتی گزارش شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین از ۳۲۷ کشته تصادفات ۶ماهه، ۲۳۱نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۲ درصدی ) و ۹۶ نفر در حوادث درون شهری،( با افزایش ۱۲ درصدی ) گزارش شده است.

وی اظهار کرد: ۷هزار و ۲۰۰ نفر طی ۶ماهه امسال به‌دلیل مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

print

پاسخی بگذارید