تاریخ: ۲۰:۵۸ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
هدف اصلی بندر امیرآباد دستیابی به بازار کشور‌های آسیای شرقی و مرکزی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد هدف اصلی این بندر را دستیابی به بازار کشور‌های آسیای شرقی و مرکزی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در دیدار با حمید اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هدف اصلی بندرامیرآباد دستیابی به بازار کشور‌های آسیای شرقی و مرکزی از طریق ترانزیت کالا از حوزه کشور‌های سی آی اس است، بر توسعه حمل‌ونقل چند وجهی جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده اقتصادی تأکید کرد.

او به عملکرد این بندر در حوزه‌های صادرات، واردات، ترانزیت، سرمایه‌گذاری و تخلیه و بارگیری کالا اشاره کرد و افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد امسال ۵۲ درصد افزایش داشته است.

موسی پور به ضرورت تقویت ارتباط متقابل و موثر وزارت جهادکشاورزی و بنادر برای وقوع یک اتفاق خوب اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: بندرامیرآباد با افزایش ۷۶ درصدی واردات کالا‌های اساسی طی امسال، دومین بندر کشور در تأمین کالا‌های اساسی می‌باشد.

واوی در ادامه به برکات و گشایش‌های سفر استاندار مازندران به کشور روسیه از جمله ایجاد خط سبز گمرکی اشاره کرد و از اختصاص کانتینر‌ها به تعداد کافی جهت صادرات و ترانزیت محصولات باغی و کشاورزی به کشور‌های حوزه CIS خبر داد.

موسی پور در ادامه به ارسال اولین محموله صادراتی مرکبات از طریق بندرامیرآباد به روسیه اشاره و آن را ماحصل حمایت‌های مقام عالی دولت در مازندران، مدیرعامل و اعضاء هیأت عامل سازمان بنادرودریانوردی و تلاش‌های بی وقفه کارگروه ویژه صادرات میوه و مرکبات در بندرامیرآباد عنوان کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد همچنین به تفکیک به تشریح مراودات کالا‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر به ویژه غلات پرداخت و ادامه داد: با توجه به تجهیزات مدرن بندری و دریایی این بندر به دنبال افزایش تبادلات اقتصادی با کشور‌های منطقه هستیم.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر حجم بالای مراودات تجاری بندرامیرآباد با روسیه در امسال را مؤید دیپلماسی فعال اقتصادی در دولت سیزدهم دانست و بر تقویت آن با توجه به شرایط منطقه جهت افزایش این مبادلات تأکید کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی نیز در این بازید بر شناسایی چالش‌ها و کمبود‌ها در حوزه تأمین کالا‌های اساسی تأکید کرد و از آمادگی وزارت جهادکشاورزی بر رفع مشکلات احتمالی در بازارگاه و اصلاح فرآیند‌های موجود جهت تسریع و تسهیل امور بازرگانی بخش خصوصی خبر داد.

اورعی همچنین از دستور کار قرار دادن واردات گندم علی رغم تولیدات موجود در کشور جهت برخی مصارف داخلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد پس از قطعیت و جمع بندی از سوی مسئولین برای وارد کردن گندم، شاهد استفاده احسن از ظرفیت‌های بندرامیرآباد در این حوزه باشیم.

print

پاسخی بگذارید