مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبرداد
تاریخ: ۲۰:۰۱ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
افزایش ۴.۵ میلیون متر مکعبی ذخیره سد‌های مازندران

بارندگی ها حدود ۴.۵ میلیون متر مکعب به ذخیره سد‌های مازندران اضافه کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: میانگین حجم بارش‌ها در مازندران در بارندگی‌های ۷ آذر بر اساس آمار‌های ثبت شده در ایستگاه‌های مختلف استان حدود ۲۵ میلیمتر بود که حدود ۴.۵ میلیون متر مکعب به ذخیره سد‌های مازندران اضافه کرد.

او افزود: بارندگی‌های شامگاه سه‌شنبه و صبح چهارشنبه میانگین آمار بارش‌ها در مازندران از ابتدای سال آبی جاری تا کنون را به ۱۹۱ میلیمتر رساند که ۱۲ درصد بیشتر از آمار بارندگی‌ها در مدت مشابه نسبت به دوره درازمدت است.

داوودیان گفت: بیشترین میزان بارندگی‌ها در این مدت طبق داده‌های ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با ۱۲۹ میلیمتر مربوط به شهرستان نوشهر است و پس از آن نیز چمستان با ۹۸ میلیمتر و بندپی غربی با ۹۰ میلیمتر بالاترین آمار بارندگی را طی این مدت داشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: بر اثر این بارندگی‌ها برخی رودخانه‌های مازندران از جمله حاجی‌ماهرود، لاویج، کلارود، سجادرود، بابلک و بابلرود سیلابی شدند که خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و اعلام هشدار‌های لازم پیش از طغیانی شدن رودخانه‌ها، بالا آمدن آب این رودخانه‌ها خسارت چندانی را در پی نداشت. بیشترین حجمِ دبی سیلاب نیز در پایاب رودخانه بابلرود ثبت شد که ۲۶۰ متر مکعب بر ثانیه بود.

داوودیان درباره میزان ذخیره آب ناشی از این بارندگی‌ها در سد‌های استان، گفت: مجموع آب ذخیره شده در ۱۱ سد استان تا روز ۶ آذر ۱۳۷.۵ میلیون متر مکعب بود که با ذخیره شدن ۴.۵ میلیون متر مکعب آب بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته، این میزان به حدود ۱۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

او با بیان این‌که بیشترین میزان ذخیره آب بارندگی اخیر در مخزن سد آیت الله صالحی مازندران رقم خورد، افزود: از زمان آغاز بارش تا پایان بارندگی‌ها در صبح امروز -چهارشنبه- مجموعا حدود ۳.۳ میلیون مترمکعب به حجم ذخیره آب در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی افزوده شد و حدود ۱.۲ میلیون مترمکعب دیگر نیز در سایر سد‌های استان ذخیره شده است.

print

پاسخی بگذارید