تاریخ: ۱۷:۵۳ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بازدید سرمایه گذاران روسی از بندر امیرآباد

یک هیأت سرمایه گذاری از کشور روسیه با هدف افزایش مناسبات اقتصادی و توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری از بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: گروهی از فعالان اقتصادی کشور روسیه در حوزه روغن خوراکی از ظرفیت‌های بندر امیرآباد بازدید و جهت افزایش مناسبات اقتصادی، با مدیرکل این بندر گفتگو و رایزنی کردند.

محمد علی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین عملکرد و قابلیت‌های بندرامیرآباد به حجم بالای مراودات اقتصادی کشور روسیه با جمهوری اسلامی ایران با محوریت بندرامیرآباد اشاره و ابراز امیدواری کرد با مناسبات مطلوب سیاسی موجود بین دو کشور، روابط تجاری میان این دو قطب اقتصادی دریای خزر ارتقاء یابد.

او افزود: حجم مرودات تجاری با کشور روسیه از مبدأ بندر امیرآباد از ابتدای امسال تا پایان آبان به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که نشان از ارتباط خوب و همکاری مناسب بنادر دو کشور در حوزه تجارت دریا محور است.

موسی پور در پایان به ظرفیت ۸۵ هزار تنی مخازن نگهداری روغن خوراکی و کارخانه در حال احداث روغن کشی به عنوان پتانسیل‌های موجود در بندرامیرآباد اشاره و ضمن اعلام فرصت‌های سرمایه گذاری، یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این بندر را سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی روغن خوراکی عنوان کرد.

print

پاسخی بگذارید