تاریخ: ۱۰:۳۷ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
راه‌اندازی سایت جدید پسماند آمل به کجا رسید؟

فرماندار آمل در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص انتخاب مکان جدید سایت پسماند شهر آمل در منطقه شوکا شور به شهروندان این شهر اطمینان داد، که انتخاب این مکان با نظر کارشناسان بوده اما هنوز به طور دقیق این مکان رد یا تایید نشده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از خبرنگار ایرنا،ذات الله زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات شهرستان آمل افزود: بعد از اعلام ضرب الاجل ۱۵ روزه رییس جمهور برای انتخاب و جانمایی محل جدید ساماندهی پسماندهای شهر آمل به منظور اجرای همزمان پاک‌سازی و ایزوله محل دفن کنونی و عملیات اجرایی تکمیل طرح سد هراز، با نظر کارشناسان در نهایت منطقه شوکاشور که پایین دست سدهراز درکیلومتر حدود ۱۷ جاده هراز واقع شده، انتخاب شد.

وی همچنین از نحوه اطلاع رسانی در خصوص موضوع پسماند شهرآمل، همچنین نوع تفسیرهایی که افراد از ضرب الاجل رییس جمهور داشتند و اینکه مکان جدید دفن پسماندهای شهر آمل در منطقه شوکاشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بحث پسماند آمل بد جا افتاد و مقداری فضا را آن شکلی که باید مطرح شود، مطرح نکردند، وگرنه خود پسماند یک ظرفیتی است که به عنوان طلای کثیف ارزش افزوده ایجاد می کند.

فرماندار آمل با اشاره به سفر سال ۱۳۸۹ خود به همراه یک تیم از استانداری مازندران به شهر استانبول درکشور ترکیه برای موضوع پسماند زباله در این شهر تصریح کرد: فرایند مدیریت پسماند در این شهر، دقیقا در دل جنگل انبوه از درخت مدیریت پسماند، بازیافت و زباله سوزی بدون کمترین آسیب به محیط زیست و نفوذ شیرانه به اطراف درحال انجام بود.

زارعی اضافه کرد: در بازدیدی چند ساعته ای که از این مکان داشتیم، محیط مکان مدیریت پسماند و حتی اطراف آن تا فاصله های زیاد، کاملا شیک به دور از بوی تعفن و زباله بود و شیرابه های آن در چند مرحله تصفیه می شد و در آخرین مرحله تبدیل به آب قابل استفاده در بخش کشاورزی هدایت می شد.

وی، با بیان اینکه متاسفانه اینگونه تصور شد که محل دیگری همانند کوه زباله منطقه عمارت، در منطقه جدید شوکاشور ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: مطابق برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت پسماند شهرآمل از به روزترین و مدرن‌ترین دستگاه زباله سوز که منطبق با محیط زیست در هر مکانی باشد، ایجاد خواهد شد و با الگوگیری از نمونه های ترکیه که در دل جنگل با یک مدیریت خیلی خوب بدون کمترین چالش اجرایی خواهد شد.

فرماندار آمل در پاسخ به این پرسش که مردم در قبال کم کاری مسوولان در گذشته درخصوص به نتیجه نرسیدن مدیریت پسماند آمل، نسبت به قول ها و وعده های جدید بی اعتماد شدند، پاسخ داد: بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد برخی مسوولان در موضوع زباله، متاسفانه در بعضی از جاها به خاطر اینکه بد عمل کردند، باعث شد که مردم، آن را به همه جا تعمیم بدهند و این باور در آنها به وجود می آید.

print

پاسخی بگذارید