تاریخ: ۱۸:۲۱ :: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
هشدار جوی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره کاهش دما و بارش برف و باران در استان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه سرد بارشی تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن شاهد بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه گرفتگی با بارش برف و کولاک در نیمه غربی و مرکزی و همه مناطق استان خواهیم بود.

او افزود: در این مدت آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بدلیل کاهش دما، بارش و کولاک برف و یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

محمدی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

او افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

او افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.

محمدی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.

او گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

print

پاسخی بگذارید