رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران
تاریخ: ۲۲:۳۸ :: ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مازندران صاحب مرکز تحقیقات و تشخیص «بیماری‌های انگلی» شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به بهره برداری مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان رازی قائمشهر گفت:‌ این مرکز با کارکردهای تحقیقاتی و تشخصیص بیماری های شایع انگلی انسان و دام فعالیت می کند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،فرهاد غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز مجهز به تجهیزات و امکاناتی است که قادر به انجام کارهای تحقیقاتی و تشخیصی این نوع بیماری ها در ایران، ‌خاورمیانه و حتی جهان است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این زیرساخت علمی و تحقیقاتی در مازندران حاصل تلاش وپیگیری یک دهه ای اعضای هیات علمی گروه انگل شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که به ثمر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران میزان اعتبار هزینه شده برای ایجاد این مرکز را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد، گفت: افزایش تحقیقات پایه‌ای در تشخیص و درمان بیماری‌های انگلی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تولید علم و محصولات فناورانه در حوزه تشخیص سرولوژی و مولکولی بیماری‌های انگلی، از جمله دستاوردهای نخست این مرکز است.

وی توضیح داد: کمک در امر تشخیص بیماری‌ها با همکاری گروه‌های بالینی در بیمارستان‌ها و درمان مناسب بیماران بر حسب شرایط و نوع بیماری‌ها، پیشگیری و کنترل بیماری‌های جامعه هدف و تولید واکسن و سرم در آینده نزدیک برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های شایع انگلی از دیگر دستاوردهای نخستین مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز یا مرکز تشخیص بیماری شایع انگلی است.

غلامی تاکید کرد: که این دستاوردها علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای جهان کاربردهای تحقیقاتی در امر تشخیص، پیشگیری و کنترل و درمان بیماری‌های شایع انگلی تاثیر خواهد داشت.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل دارد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۶ بیمارستان دولتی و ۱۴ بیمارستان خصوصی با حدود پنج هزار تخت مجموعه های درمانی و بهداشتی زیر پوشش دارد.

در این میان پنج دانشگاه علوم پزشکی مازندران جز مراکز درمانی و آموزشی محسوب می شوند که بیمارستان رازی قائمشهر یکی از این بیمارستان ها و مرکز سانترال بیماری های عفونی مازندران محسوب می شود.

print

پاسخی بگذارید