تاریخ: ۱۴:۱۵ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
افزایش تولیدات دامی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۱۰ درصدی تولیدات دامی در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور در بابلسر، گفت: بعد از آزادسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت نهاده ها، تولیدکنندگان به خوبی اقدام به تولید کردند و ۱۰ درصد بیشتر از پارسال تولید شد.

او افزود: مازندران توانسته در اقتدار و امنیت غذایی کشور نقش خوبی ایفا کند چراکه سیاست‌گذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی بدین‌گونه است که اکثر کالا‌های اساسی در مازندران تولید شود.

عنایتی گفت: مازندران ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد و از تنوع پذیری بالایی نیز در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: صنایع نوین و مدرن دنیا در حوزه صنایع لبنی و طیور در مازندران در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه برند‌های خوبی با ظرفیت بالا در حوزه دام و طیور در مازندران فعالیت دارند و سرمایه گذاران خوبی در این بخش فعالیت دارند، گفت: ظرفیت پذیری و تنوع پذیری را باید در این بخش گسترش دهیم.

عنایتی با اشاره به وجود مراکز اصلاح نژادی در مازندران، افزود: مرغ لاین آرین انرژی هسته‌ای در صنعت طیور کشور است که دچار نوساناتی شد، اما با حضور معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مازندران این صنعت جان تازه‌ای گرفت.

print

پاسخی بگذارید