تاریخ: ۱۱:۰۱ :: ۱۳۹۷/۰۳/۰۱

سخنگوی دولت اعلام کرد که از روز اول فروردین ماه سال جاری تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه برای ثبت سفارش ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا، میزان ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

محمدباقر نوبخت صبح امروز و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: قرار ما این بود که ارز مورد نیاز کشور را تا جایی که می توانیم شناسایی کنیم و بدون محدودیت با ثبت سفارش برای واردات تخصیص دهیم.

وی افزود: همچنین قرار بود کسانی که از امکانات کشور برای تولید کالا استفاده می کنند، ارز صادراتی خود را به داخل بدون پیمان سپاری ارزی عرضه کنند. نوبخت تاکید کرد: اگر کالایی با نرخ ارزی بالاتر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش محاسبه می شود، مردم اطمینان داشته باشند که آن کالا قاچاق است.

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین گزارشات اعلام شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش وزارت صمت طی ۲ ماه گذشته برای ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا، ۱۴ میلیارد ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه به تفکیک ثبت سفارش واردات کالا پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ماه برای کالاهای اساسی ۲ هزار و ۳۸۹ قلم کالای اساسی، یک میلیارد و ۹۶ میلیون دلار تخصیص یافته است.

نوبخت ادامه داد: در مدت مشابه برای ۱۷ هزار و ۲۷۰ قلم کالاهای مصرفی یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار، برای ۵۹ هزار و ۴۳۲ قلم کالای واسطه ای که عمدتا مورد نیاز کارگاه های تولیدی بوده اند، ۸ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی رقم تخصیص یافته برای ۱۵ هزار و ۵۰۸ قلم کالای سرمایه ای را ۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار و برای ۵ هزار و ۵۹۹ قلم سایر کالاها ۵۴۳ میلیون دلار اعلام کرد.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید