تاریخ: ۱۴:۱۶ :: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
استاندار: طرح‌های توسعه‌ای بنادر مازندران عملیاتی شود

استاندار مازندران رونق اقتصادی با صف کَشتی های محصولات اساسی و کشاورزی در بنادر استان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: برای حفظ این موضوع مهم، باید طرح های لایروبی و توسعه تجهیزاتی بنادر را به درستی تعریف و عملیاتی کنیم.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران به وجود سه هزار طرح نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: به منظور حل مشکلات احراز طرح های عمرانی جدول نظارت بر طرح‌های عمرانی دستگاه های اجرایی در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان در نحوه نظارت بر طرح‌های عمرانی استان مازندران ضعف اساسی وجود دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که از وضعیت اجرای طرح های عمرانی و نحوه نظارت اصلا راضی نیستم، ادامه داد: امروز به اتمام نرسیدن طرح های عمرانی در حوزه راه، مشکلات گره ترافیکی در محورهای اصلی به ویژه هراز، سوادکوه و کندوان بسیار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شخص معاون اول رئیس جمهور نسبت به حل و فصل راه های مواصلاتی استان، اهتمام ویژه دارد، اما استان هنوز جمع بندی درستی از طرح‌های عمرانی در راه های استان ندارد.

وی در بخش دیگری به اهمیت توجه به طرح‌های عمرانی، توسعه و تجهیزات بنادر مازندران در سواحل دریای خزر اشاره کرد و بیان داشت: با گسترش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، رونق حمل و نقل های دریایی در بنادر استان چند برابر شده است.

حسینی پور به عقب نشینی آب دریای خزر و مشکلات احتمالی در بهره مندی از بنادر و تاسیسات دریایی در گردشگری و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید طرح های توسعه ای بنادر منطبق با نتایج مطالعات تحقیقاتی باشد.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

استاندار: طرح‌های توسعه‌ای بنادر مازندران عملیاتی شود

نماینده عالی دولت در مازندران به طرح‌های کشاورزی استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: مدیران و کارشناسان فنی دستگاه های اجرایی باید نسبت به طرح های عمرانی و توسعه ای خود در سازمان برنامه و بودجه پیگیری جدی تری داشته باشند.

حسینی پور گفت: این که طرح‌های کشاورزی و گردشگری مازندران به عنوان مهمترین دستگاه در گسترش فعالیت های اقتصادی استان در سازمان برنامه و بودجه کمتر مطرح شود، نشانه بی توجهی مدیران و کارشناسان این دستگاه ها است.

استاندار مازندران از رسانه‌ها خواست تا نسبت به برنامه های شورای برنامه ریزی مازندران نگاه کارشناسی و نقادانه داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید