تاریخ: ۱۳:۵۳ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
افزایش ۵۳ درصدی شاخص‌های کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۵۳ درصدی شاخص‌های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شاخص‌های عملکردی کشاورزی مازندران در دولت سیزدهم از افزایش ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

او افزود: تولید محصولات زراعی در استان از سه میلیون و ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ و ابتدای دولت سیزدهم به ۳ و نیم میلیون تن در سال جاری ارتقا پیدا کرد که افزایش ۱۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مومنی با بیان اینکه تولید محصولات باغی از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن سال ۱۴۰۰ به سه و نیم میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید که افزایش ۱۳ درصدی داشته است، گفت: خرید گندم از ۶۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۴ درصدی به ۱۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی با افزایش ۲۲۶ درصدی از ۳۰۷ هکتار از ابتدای دولت سیزدهم به یک هزار هکتار در سال جاری رسید، افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۷۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۴۲۳ هکتار رسید.

او گفت: کشت مکانیزه برنج و گندم به ترتیب با ۸ و ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۳۰ به ۱۴۰ هزار هکتار و از ۲۳ هزار و ۲۰۰ به ۲۶ هزار هکتار در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

مومنی افزود: جوجه‌ریزی نژاد آرین از ۱۴ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۲۹ درصدی به ۴۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۲ رسید و در همین مدت جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری و گوشتی استان از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش پیدا کرد که رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال ۱۴۰۰ در ۲۱۰ هکتار اجرا شد که این رقم امسال به ۳۵۵ هکتار رسید که افزایش ۶۹ درصدی رسیده است، گفت: اعتبار مرمت و بهسازی آببندان‌های استان از ۲۵ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۹۶.۲ میلیارد تومان در سال جاری رسید که ۲۸۵ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در مجموع شاخص‌های کشاورزی مازندران نسبت به سال اول دولت سیزدهم به طور میانگین از افزایش ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

print

پاسخی بگذارید