تاریخ: ۲۱:۵۸ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
افزایش 10 برابری طول خطوط 230 کیلو ولت در گیلان

در گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 28 هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد.

به گزارش اقتصاد شمال ،عظیم بلبل آبادی افزود: قبل از انقلاب ، طول خطوط انتقال در سطح 230 کیلوولت شرکت سهامی برق منطقه ای استان حدود 101کیلومتر مدار بود که این میزان بعد از انقلاب و در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی ایران به حدود یکهزار و 100 کیلومتر مدار افزایش پیدا کرد. به عبارتی شاهد رشد 10 برابری طول خطوط 230 کیلوولت پس از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب بودیم.
وی تصریح کرد: همچنین دوران قبل از انقلاب در بخش خطوط انتقال در سطح 400 کیلوولت ، هیچ گونه احداث خطی نداشتیم اما این در حالی است که در دوران چهل سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران حدود 257 کیلومتر مدار خط در بخش 400 کیلوولت در استان احداث شده است.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به مقایسه وضعیت خطوط فوق توزیع در سطح 63 و 132 کیلوولت در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نیز پرداخت و گفت: طول خطوط 63 کیلوولت هوایی و زمینی557.5 کیلومتر مدار بود که این میزان در دوران چهل سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به حدود یکهزار و 400 کیلومتر مدار افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: این امار نشاندهنده رشد دو برابری طول خطوط 63 کیلوولت در بعد از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب است.
وی ادامه داد: همچنین طول خطوط 132 کیلوولت شرکت برق گیلان در قبل از انقلاب 64.3 کیلومتر مدار بود در حالی که این میزان در بعد از انقلاب به 86.84 کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده است.
بلبل آبادی یادآور شد؛ به میمنت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امسال نیز بهره برداری از دو پروژه مهم و تاثیر گذار شرکت برق منطقه ای گیلان و کلنگ زنی یک پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار و 160 میلیارد ریال همزمان با این ایام در استان انجام شد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید