گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۷:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بیش از ۹۰ درصد راههای گیلان تحت پوشش تلفن همراه هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت : تا کنون بیش از ۹۰ درصد راههای استان تحت پوشش یکی از سه اپراتور تلفن همراه قرار گرفته است.

فرزاد توکلی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲ هزار و ۱۶۶ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان بیش از ۲ هزار کیلومتر تحت پوشش یکی از سه اپراتور قرار گرفته ضمن آنکه تمامی مناطق شهری گیلان هم دارای سرویس اینترنت نسل چهارم است.

وی گفت : از ۲ هزار و ۱۶۶ کیلومتر مسیر جاده ای در استان، ۹۰ درصد مسیرهای اصلی و فرعی زیر پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول، ۸۱ درصد ایرانسل و ۶۰ درصد رایتل است.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده نموده و یک هزار و ۸۸۱ روستای استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی تصریح کرد: تعداد مشترکان تلفن ثابت گیلان بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مورد است و از ۲ هزار و ۵۶۷ روستای استان ۲ هزار و ۴۱۱ روستا دارای تلفن خانگی است و روستاهای دارای ارتباط نیز به ۲ هزار و ۴۳۶ روستا رسیده است.

توکلی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۷۹۲ سایت نسل سوم و یک هزار و ۶۰۰  سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خاطر نشان کرد: این استان در زمینه شاخص توسعه فناوری اطلاعات (IDI) رتبه دهم را بین ۳۱ استان در کشور داراست.

print

پاسخی بگذارید