تاریخ: ۱۷:۳۲ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
تعاونی‌های مازندران تا ۱۹ خرداد فرصت ثبت‌نام در جشنواره را دارند

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز فرآیند ثبت نام هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر این استان از طریق سامانه جامع بخش تعاون خبرداد و گفت که شرکت های تعاونی‌ علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره تا ۱۹ خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،احمد پویش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز رسانی مدارک و مستندات تعاونی‌ها در سامانه جامع هوشمند بخش تعاون کشور از الزام‌های ثبت‌نام ر این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی مازندران جهت ثبت نام در این جشنواره باید با ورود به سامانه هوشمند تعاون کشور به نشانی Taavoni.mcls.gov.ir از زیربخش خود اظهاری علاوه بر اقدام به ورود اطلاعات چهارگانه مربوطه، نسبت به تکمیل موارد درخواستی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هجدهمین جشنوراه تجلیل از تعاونی‌های برتر در شهریور ماه سالجاری برگزار می‌شود، گفت: مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها باید برای ثبت نام در جشنواره، قبل از انجام هرکاری نسبت به بروز رسانی تعاونی خود که شامل برگزاری مجمع عمومی، صورت وضعیت مالی، ثبت شاغلان، برند، صادرات و دیگر موارد مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد که اگر تعاونی ها نسبت به تکمیل این موارد اقدام نکنند، نمی توانند در زمان ثبت نام شرکت در جشنواره نسبت به این مهم اقدام کنند.

پویش افزود: پس از تاریخ اعلام شده، رتبه بندی اولیه تعاونی ها توسط سامانه انجام می شود و از شرکت های تعاونی که حدنصاب لازم را در این مرحله به دست آورده باشند جهت تکمیل اطلاعات و رتبه بندی نهایی مجاز به تکمیل فرم و بارگذاری مستندات نهایی در سامانه خواهند شد.

وی گفت: پس از رتبه بندی کمی و کیفی بر اساس شاخص هایی که در سامانه تعاونی های برتر استانی و ملی مشخص شده است، در هفته تعاون تجلیل خواهند شد.

وی از متقاضیان شرکت در این جشنواره خواست در صورت برخورد با هرگونه مشکل در سامانه یا ورود به سامانه، با کارشناسان شهرستان مربوطه تماس حاصل کنند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

print

پاسخی بگذارید