رئیس دانشگاه مازندران خبرداد
تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
تولید بیش از ۱۰۰ هزار مقاله علمی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران به سطح بالای تولید علم در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات دانشگاه مازندران بیش از ۱۰۰ هزار مقاله است، ۴۷۲ کتاب تاکنون در دانشگاه مازندران چاپ شده است و ۲ درصد تولید علم دنیا در کشور ما صورت می‌گیرد.

حشمت‌الله علی‌نژاد در جشن طلوع فجر انقلاب که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین انقلاب در طول تاریخ بوده است، در انقلاب‌های گذشته معنویت مغفول مانده بود و مردم را کنار زدند اما انقلاب اسلامی با انتخابات‌های متعدد و تکیه بر مردم متمایز شد .

وی خصوصیات بارز امام راحل را برشمرد و گفت: پاکی، پرهیزکاری، معنویت، شجاعت، حکمت، عقلانیت، صداقت و توکل بر وعده‌های الهی از جمله خصوصیات بارز امام رحمت الله علیه بوده است .

علی‌نژاد فاصله گذاری میان طرح جمهوری اسلامی و مردم داری غربی را  یکی از اقدامات مهم امام راحل دانست و یادآور شد: اصرار بر عدالت اقتصادی، رعایت حال ضعفا، نفی ظلم و ظلم پذیری و تاکید بر مردمی بودن  نشان از معرفت امام خمینی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی با ۵۰ سال سابقه است و این دانشگاه  در سال ۱۳۵۸ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد، خاطرنشان کرد: ۶ دانشگاه به تدریج از دانشگاه مازندران جدا شدند که عبارتند از دانشگاه منابع طبیعی گرگان، دانشگاه علوم کشاورزی ساری، دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی ساری است.

رئیس دانشگاه مازندران افزود :دانشگاه مازندران در حال حاضر  ۴۱۰ عضو هیات علمی،۱۳ دانشکده که  ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند از این تعداد ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکتری ۴ هزار دانشجو در مقطع  کارشناسی ارشد، ۸۱۰۰ دانشجو در مقطع  کارشناسی، ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع دکتری  و۷۰۰  دانشجو در مقطع  بین‌الملل مشغول تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در صنایع نانو، تکنولوژی، هسته‌ای پزشکی و تجهیزات پزشکی تولیدات زیادی صورت گرفته است که دانشگاه مازندران در تولید علم نقش بسزایی در سطح کشور دارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه ۸ کارگروه جهت موضوعات دانش بنیان پیرامون قرارگاه دانش بنیان حسب دستور استاندار مازندران که ریاست این قرارگاه را برعهده دارند تشکیل شده است، اظهار کرد: با شرکت‌های مختلف در حوزه صنعت و تولیدات دانش بنیان جلساتی برگزار شده است تا به نوعی شاهد بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه مختلف باشیم.

print

پاسخی بگذارید