اختصاصی اقتصاد گستر شمال
تاریخ: ۲۰:۲۸ :: ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
خشک شدن دریاچه عباس آباد

جذابیت مهم این آثار تاریخی به ساختمانی است که در درون آب و در مرکز این محوطه تاریخی قرار دارد این ساختمان که به ندرت براثر خشکسالی به بیرون از آب می آید امسال نیز کاملا در معرض دید قرار گرفته است.

گروه شهری اقتصاد گستر شمال ، باغ و محوطه تاریخی عباس‌آباد در قسمت جنوب شرقی بهشهر و در میان جنگل‌های انبوه واقع‌شده است. این باغ تاریخی ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو که شامل حمام تاریخی همراه با دریاچه و بنای میراثی واقع در آن است توسط برج‌های دیده‌بانی در اطراف این محوطه در بیش از ۴۰۰ سال قبل از سوی شاه‌عباس صفوی به‌عنوان یکی از باغ‌های مهم ایرانی بنا شد.

وجود ساختمانی چهارطاق در مرکز دریاچه و آب‌نمای زیبا که ساختمان حمام شاه‌عباسی را به فضای مملو از آب آن متصل می‌سازد هارمونی جذابی از تاریخ و هنر را در باغ تاریخی عباس‌آباد به نمایش گذاشته است.

در اطراف این دریاچه که همواره مورد استقبال گردشگران زیادی است و جزو دومین مناطق جذب گردشگر در مازندران به شمار می‌رود رستوران و ساخت‌وسازهایی برای انجام امور رفاهی و گردشگری بناشده است.

و اما جذابیت مهم این آثار تاریخی به ساختمانی است که در درون آب و در مرکز این محوطه تاریخی قرار دارد این ساختمان که به ندرت براثر خشکسالی به بیرون از آب می آید امسال نیز کاملا در معرض دید قرار گرفته و با خشک شدن دریاچه عباس آباد به یکی از اصلی ترین بناهای تاریخی مورد بازدید گردشگران تبدیل شده است.

 

 

 

 

print

پاسخی بگذارید