گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
سیلزدگان مازنی ۱۶۰۰ میلیارد ریال کمک مسکن دریافت کردند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که دولت تاکنون برای جبران خسارت سیل و بهسازی و نوسازی مسکن حدود یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان پرداخت کرده است.

حسین خانی نوذری روز یکشنبه در گفت و با خبرنگاران در ساری افزود: حدود ۲۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ کمک بلاعوض بود و بقیه هم در قالب تسهیلات ارزان قیمت با نرخ پنج‌ درصدی پرداخت شده است.

وی با اعلام این که با همکاری بانک های عامل حدود ۸۰ درصد از متقاضیان خسارت دیده با بانک قرارداد دریافت تسهیلات امضاء کرده اند، گفت که در مجموع سیلزدگان شهری ۸۰۰ میلیون و روستایی نیز تا سقف ۷۰۰میلیون ریال وام و کمک های بلاعوض دریافت می کنند.

او افزود: با مساعدت دولت هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و اعتبار آن تامین و علاوه بر این تاکنون حدود سه هزار تن سیمان رایگان نیز برای مرمت و ساخت توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران همچنین از پایان بازسازی حدود ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی مرمتی استان خبر داد و گفت که بیش از ۲۰ واحد مسکونی تخریبی نیز احداث و تکمیل شد و ۴۰ واحد تخریبی نیز در هفته دولت افتتاح می شود.

وی وعده داد که تا پایان آذر ماه کار بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیلزدگان خاتمه یابد .

بر اساس آمارهای رسمی در سیل اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین امسال به حدود هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۶۸۰ واحد به صورت کامل تخریب شدند و بقیه بین ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در مورد واحدهای در معرض خطر در حاشیه رودخانه هم گفت : حدود ۶۰۰ واحد مسکونی در حاشیه رودخانه در معرض خطر شناخته شدند که با طرح ساحل سازی و ایمن سازی از سوی آب منطقه ای استان بخش زیادی از این واحدها ایمن سازی خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از پایان ساحل سازی اگر خطری واحدهایی را تهدید کند،این واحدها نیز در مکان جدید جانمایی می شوند.

print

پاسخی بگذارید