تاریخ: ۲۱:۰۸ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
طرح‌های نیمه تمام ورزش گلستان ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت که تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزش این استان که آغاز ساخت برخی از آن‌ها مربوط به دهه قبل است به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

قاسمعلی برزمینی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون و با وجود محدودیت های فراوان مالی دولت، اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل طرح های نیمه تمام تخصیص یافت.

وی بیان کرد: در نتیجه واگذاری این اعتبارات، علاوه بر افتتاح ۲۶ طرح در هفته دولت امسال، ۱۳ پروژه از جمله چند سالن ورزشی سرپوشیده و چمن مصنوعی با اعتبار افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در شهرهای گلستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: به جز این طرح ها، گلستان ۸۱ طرح نیمه تمام دیگر هم دارد که تلاش می کنیم تعدادی از این طرح ها که دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر هستند را تا پایان امسال افتتاح کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان بر ضرورت فراهم کردن انجام ورزش برای همه گروه های جامعه به خصوص در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: در این راستا تا پایان سال حداقل ۱۲ خانه ورزش با فراهم کردن امکانات اولیه انجام برخی ورزش ها در اختیار ساکنان این مناطق به خصوص جوانان قرار خواهد گرفت.

برزمینی به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج این تعطیلی، کاهش محسوس درآمد امکان وررزشی از ۱۷ میلیارد ریال به حدود ۵ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: علاوه بر کم شدن ۱۲ میلیارد ریالی درآمد از اماکن ورزشی دولتی، باشگاه های خصوصی گلستان هم به دلیل تعطیلی چند ماهه متحمل خسارت بیش از ۳۵ میلیارد ریالی شدند که امیدوارم با کاهش شیوع کرونا و فعالیت مجدد این باشگاه ها در کنار پرداخت تسهیلات دولتی، بخشی از ضرر و زیان ها جبران شود.

وی گفت: تاکنون حدود ۴ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان باشگاه های خصوصی ورزشی گلستان پرداخت شده که اعطای این وام همچنان ادامه خواهد داشت.

print

پاسخی بگذارید