تاریخ: ۲۳:۲۶ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
طلب ۴ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر از دستگاههای اجرایی

فاضلی مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: ادارات و دستگاههای اجرایی این شهرستان مبلغی بیش از چهار میلیارد تومان به اوقاف بدهکارند .

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر که در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن دهه وقف سخن می گفت به مطالبات این اداره از دستگاههای اجرایی شهرستان اشاره کردو گفت:ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان بهشهر مبلغی بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اوقاف این شهرستان بدهکارند .

محمد حسین فاضلی به روز بودن پرداخت اجارات را موجب خدمت هر چه بهتر اوقاف در امور محوله خواند و افزود:مستاجران باید در پرداخت بدهی خود در حق موقوفات به مسائل شرعی حول این امور اهمیت بیشتری دهند .

فاضلی با بیان اینکه موقوفات شهرستان بهشهر در ۸۸ نوع نیت متفاوت وقف شدند؛ یادآور شد: ۹۵درصد نیات واقفین خیر اندیش مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) است.

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر به اهمیت نقش رسانه ها در شناساندن فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کردو ادامه داد:رسانه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف داشته باشند هر چند اهمیت وقف به گونه ای است که برای ترویج این سنت حسنه نیاز به بسیج عمومی است .

فاضلی به ثبت  ۸وقف جدید اشاره کردو افزود:این موقوفات که اغلب به شکل اراضی وقف شده اند؛ ارزش بالای ریالی دارند.

وی اظهار داشت :در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش در قالب بسته های معیشتی و کمک به هیئات مذهبی هزینه شده است .

فاضلی همچنین در خاتمه  به برخی فعالیت های  اوقاف بهشهر اشاره و خاطر نشان کرد:توزیع ۵۰۰بسته معیشتی به ارزش ۲۲۰میلیون تومان در قالب کمک مومنانه،کسب ۵ رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی ،اجرای برنامه های سازمانی ، ،دیدار با خانواده شهدا و جانبازان،تمدید و تنظیم اعتبار ۲۰۰سند اجاره،به روز رسانی و تمدید حکم هیات امناء ۴۰ مکان ، اجرای امینانه نیات واقفین ،اخذ ۲۰سند مالکیت جدید  برای رقبات و موقوفات،اجرای طرح مهر تحصیلی و تهیه نوشت افزار و توزیع آن در بین دانش آموزان نیازمند و اجرای فعالیت های عمرانی بخشی از اقدامات این اداره است.

print

پاسخی بگذارید