تاریخ: ۱۶:۵۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
لزوم استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره خزر در چالوس

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری چالوس با اشاره به ظرفیت‌های موجود این شهرستان در بُعد رسانه گفت: ضرورت دارد دبیرخانه دائمی جشنواره خزر در چالوس مستقر شود و همه نوع حمایتی را در این بخش فرهنگی خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگارایسنا حجت الاسلام علی اسفندیاری امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن اختتامیه جشنواره خزر به میزبانی چالوس، اظهار کرد: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان چالوس به کشور و خبرنگاران خارجی شناسانده شود.

وی با بیان اینکه یکی از برجستگی‌های غرب استان حضور افراد رسانه‌ای قوی در حد ملی است، افزود: اینکه رئیس خانه مطبوعات کشور نیز از چالوس است نشان دهنده ظرفیت‌های رسانه‌ای این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره رسانه‌ای خزر برای ما یک برند محسوب می‌شود و نشان از تلاش و زحمات فعالان رسانه‌ای شهرستان دارد، تصریح کرد: نیاز است تا  دبیرخانه دائمی جشنواره ساحلی خزر در شهرستان مستقر شود و در این خصوص حمایت لازم صورت می‌گیرد.

 

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری چالوس گفت: باید افق دید را در برپایی جشنواره بالا برد و از این طریق چالوس را به کشورهای حاشیه خزر معرفی کنیم.

اسفندیاری، گردشگری را صنعت پاک برای برون رفت از برخی مسائل و مشکلات ذکر کرد و گفت: سهم چالوس از نظر اقتصادی، گردشگری و اجتماعی باید مشخص شود و باید به شهری مدرن فکر کرد.

وی با اشاره به نبود ساختمان، مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی در چالوس ابراز کرد: باید از حضور مقامات ارشد وزارت ارشاد در این جشنواره بهره برد تا هرچه زودتر  وضعیت ساخت آن تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل غاصب و جعلی است و باید دست از غصب بکشد؛ جنایات این رژیم را نسبت به مردم مظلوم فلسطین محکوم کرد و گفت: این رژیم باید سرزمین فلسطین را تحویل مردم منطقه بدهد.

در ادامه مسعود یعقوبی شهردار چالوس نیز با بیان اینکه برای نخستین بار است که در کشور چنین جشنواره‌ای با محوریت مدیریت شهری، عمرانی و سرمایه گذاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا توسعه رسانه‌ای توام با معرفی ظرفیت‌های این شهر توریستی صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه با همراهی رسانه می‌توان مسیر توسعه را به سرعت طی کرد، افزود: امید است این جشنواره نقش مدیریت شهری را در رونق سرمایه گذاری و اقتصاد نشان دهد.

درادامه حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چالوس نیز با بیان اینکه رویداد ملی در شهرستان چالوس در حال برگزاری است، افزود: چالوس مقصد گردشگری است و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد، گفت: باید کمک کنیم تا مدت اقامت و ماندگاری مسافران را در شهر بالا بریم.

مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر پنجشنبه در شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید