تاریخ: ۱۱:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
واکنش تردید آمیز بورس به تهدید آمریکایی‌ها

معاملات بورس در حالی روز جاری تحت تاثیر سخنان وزیر خارجه آمریکا به پایان رسید که شاخص کل تنها با ۲ واحد رشد به ۹۵ هزار و ۲۲۹ واحد رسید و از ۷ شاخص اصلی بازار سهام ۴ شاخص با ریزش مواجه شدند.

سهامدارن امروز در بورس تا حدودی نسبت به اظهارنظرهای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های جدید با نگرانی داد و ستدهای خود را انجام دادند و در بستر همین اتفاق اکثر شاخص های بازار سهام با کاهش معاملات خود را به پایان رساندند.

نوسان شاخص های اصلی

در همین بستر و بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲ واحد رشد به ۹۵ هزار ۲۲۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با یک واحد افزایش به ۲۹ هزار ۶۷۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۱) واحد افت معادل (۰.۱۲)  درصد به ۱۷ هزار و ۲۷۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۵) واحد کاهش، معادل (۰.۱۲)  درصد به ۱۲ هزار و ۶۹۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۸) واحد افت، معادل (۰.۰۶) درصد به ۱۰۱ هزار و ۶۷۸ واحد، شاخص بازار اول با (۵۰) واحد کاهش معادل (۰.۰۷) درصد به ۶۷ هزار و ۷۷۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸۸ واحد رشد معادل ۰.۱۴ درصد، به ۲۰۲ هزار و ۱۲۶ واحد رسید.

تاثیر نمادها

از سویی دیگر امروز ۴ نماد «شپنا با (۳۷) واحد، شبریز با (۲۴) واحد، فملی با (۲۲) واحد و شبندر با (۲۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۳ شاخص «فولاد با ۳۶ واحد، کگل با ۲۶ واحد و جم با ۲۰ واحد » را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص های صنایع تالار شیشه ای با افت مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۵۴۱۶ واحد صعود معادل ۲.۸۱ درصد به ۱۹۸ هزار و ۲۷۷ واحد، تامین آب، برق، گاز با ۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به ۲۵۶ واحد، فرآورده نفتی با (۴۲۲۰) واحد ریزش معادل (۱.۱۵) درصد به ۳۶۲ هزار و ۲۶۲ واحد، محصولات فلزی با (۲۵۷) واحد افت معادل (۱.۲۱) درصد به ۲۱ هزار ۸۳ واحد، قند و شکر با (۱۸۰) واحد کاهش، معادل (۱.۷۸) درصد به ۹ هزار و ۹۶۶ واحد، انبوه سازی با (۱۲) واحد افت معادل (۱.۸۶) درصد به ۶۴۷ واحد، سایر معادن با (۳۶۳) واحد کاهش معادل (۲.۸۴) درصد به ۱۲ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

بیشترین کاهش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «شدوص، دابور، شگل، تکنو، خوساز، مرقام و کهرام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سیلام، قصفها، حپترو، کدما، ثاباد، فمراد و فلوله» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۰ هزار و ۹۹۸ نوبت معاملاتی، ۶۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان رسید.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید