معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری مازندران
تاریخ: ۲۲:۱۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ورود گردشگران روسی به مازندران با «حذف روادید گروهی» تسهیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های متعدد زیرساختی و گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار در استان گفت: «حذف روادید گروهی» ورود گردشگران روسی به مازندران را سرعت بخشید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال حسن خیریانپور روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در ساری افزود: در مازندران گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی جایگاه ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد.
وی خاطر نشان کرد: در گردشگری، مقوله های متعدد طبیعت گردی، دریایی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و کشاورزی داریم و باید به همه آنها توجه ویژه شود چراکه برای گردشگران جذابیت دارد.
این مقام مسوول ادامه داد: علاوه بر وجود صدها کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان، وجود ریل راه آهن کشوری و بنادر و فرودگاه‌های مازندران، این دیار را به نقطه منحصر به فرد کشور برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی تبدیل کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که، میزبانی استان از رویداد ملی گردشگری به نوعی تجلی دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران حرکت بسیار مهم و اثرگذاری است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

معاون استاندار مازندران، تدوین گام نخست طرح جامع گردشگری مازندران، بهره برداری از ۸۰ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی، توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی از ۲۹۰ به ۳۸۸ واحد، اجرای طرح های گردشگری سلامت در شرق و غرب استان، راه اندازی گردشگری دریایی با به آب انداختن کَشتی، تصویب موافقت اصولی ۱۷۱ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، صدور چهار مجوز اسکله های دریایی و افزایش تعداد موزه های استان به ۱۹ موزه را از جمله اقدامات یکسال اخیر این اداره کل برشمرد.

 

به گزارش ایرنا، در این آیین «حسین ایزدی» به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران معرفی شد. وی پیش از این در سمت معاون صنایع دستی این اداره کل فعالیت داشت.
همچنین «صادق برزگر» که از شهریور پارسال به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران منصوب شده بود از این مسوولیت خداحافظی کرد و به عنوان مشاور استاندار مازندران در امور گردشگری منصوب شد.

print

پاسخی بگذارید