تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
پایان دردسر‌های یک میدان پر از میوه تا بهمن ماه

وعده انتقال میدان میوه و تره بار ساری پس از گذشت ۱۴ سال به بهمن ماه امسال موکول شد.

محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری گفت: ساخت میدان مرکزی میوه و تره بار ساری وارد چهاردهمین سال خود شده است که زیبنده نیست.

او با عذرخواهی از مردم بابت طولانی شدن این طرح، افزود: هیات امنای میدان میوه و تره بار و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان پیگیر ساخت میدان مرکزی میوه و تره بار هستند و جلساتی خوبی نیز برگزار شد

فرماندار ساری ادامه داد: بر اساس قولی که پیمانکار به هیات امنای میدان میوه و تره بار داده است این طرح دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود

گره کور ترافیکی با چند مصوبه هم باز نشد
سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ترافیک کمربندی شمالی مرکز استان همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار سنگین شده است، گفت: خودرو‌هایی که صبح یا عصر از این مسیر عبور می‌کنند یک تا دو ساعت در ترافیک معطل می‌شوند.

او افزود: شرایط بگونه‌ای است که علاوه بر خودرو‌های شخصی، وسایل نقلیه عمومی باربری و مسافربری نیز برای خروج از مرکز استان حتما باید از این محدوده عبور کنند.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه تنها راه برای حل معضل ترافیک در کمربندی ساری انتقال میدان میوه و تره بار از این منطقه است، ادامه داد: موضوع انتقال میدان میوه و تره بار مرکز استان به جاده قائم شهر چندین بار در جلسه شورای ترافیک استان و شهرستان مطرح و در دو یا سه مرحله نیز مصوب شد.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: ۱۰ نفر از ماموران پلیس راهور برای کاهش بار ترافیکی ۲۴ ساعته در این منطقه حضور دارند، اما تنها راه برای پایان دادن به ترافیک کمربندی ساری انتقال میدان میوه و تره بار است که اقدام موثری برای آن تاکنون انجام نشده است.

ساخت میدان میوه و تره‌بار ساری در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر از سال ۸۶ آغاز شد و قرار بود حداکثر تا سال ۹۸ به پایان برسد، ولی باوجود تعهدات و قول‌های زیاد هنوز به سرانجام نرسیده است.

مکان جدید بازار میوه و تره‌بار مرکز مازندران ۲۱ هکتار مساحت و ۱۵۵ غرفه دارد که ۱۹ هکتار از میدان فعلی بزرگتر و تعداد غرفه‌ها نیز ۳۰ درصد بیشتر است.

با آغاز فصل برداشت مرکبات در پاییز و زمستان و محصولات باغی دیگر مانند هلو، شلیل در تابستان ازدحام ماشین‌های حمل بار، در کنار خودرو‌های عبوری، بار ترافیکی کمربندی غربی ساری را دو چندان می‌کند.

print

پاسخی بگذارید