۳۱ میلیارد ریال وام به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در آستارا پرداخت شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: امسال ۳۰۱ واحد صنفی با اشتغالزایی برای ۳۴۶ نفر که از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده بودند، ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دولت را دریافت کردند.

محسن آهنی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۴۳۳ واحد صنفی معرفی شده به بانک ها ۳۰۱ واحد تسهیلات گرفته اند و بانک ها به پرداخت مابقی تسهیلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت می شود و به ازای هر فرد شاغل در واحدهای صنفی، ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال است و بنگاه ‌های آسیب دیده از کرونا رستوارن، طباخی، قهوه‌ خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، تولید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی و گرمابه را شامل می شود.

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار عدد ماسک در بازار شهرستان آستارا موجود و قیمت مصوب آن در داروخانه ها ۱۳ هزار ریال است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد.

آهنی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار بار از واحدهای صنفی آستارا بازدید و ۲۸۱ پرونده تخلف اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و  بیشترین تخلف به ترتیب درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن صورتحساب، عرضه خارج از شبکه و کم فروشی بود.

وی از شهروندان و گردشگران خواست، تخلف اقتصادی را به تلفن ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت یا به شماره ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی و رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید