تاریخ: ۹:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۷

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی گفت: از سه میلیون واحد صنفی موجود در کشور، ۲.۵ میلیون دارای جواز کسب و باقی فاقد آن هستند.

سیدجواد احمدی افزود: استمرار روند فعلی در اعطای جواز کسب و کار با توجه به ورود کسب و کارهای نوین به بازار، پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی بیان کرد: کسب و کارهای مجازی و استارتاپ ها همزمان با پیشرفت فناوری روز به روز در فضای کسب و کار کشور در حال گسترش هستند و اگر اصناف تعامل مناسبی با این بخش نداشته باشند، عرصه فعالیت برای واحدهای صنفی تنگ خواهد شد.

وی گفت: نوین سازی، به روزرسانی شبکه توزیع و انجام فعالیت های مبتنی بر فناوری و دانش بنیان جزو الزامات و ضروریات خانواده بزرگ اصناف است، برای نوسازی باید نگرش ها تغییر کند و این نگرش به سمت و سویی برود که مطالبات واقعی مشتریان را پاسخ دهد.

دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی بر توجه اصناف و جلوگیری از افتادن در تله جریانات سیاسی خارج از مجموعه صنفی تاکید کرد و گفت: مواجهه درست با رفتارهای اجتماعی و انجام آنچه نیازمند آرامش و پرهیز از التهاب در بازار است، تغییر نگرش و حرکت به سمت فعالیت های تیمی و تلاش برای استفاده از دیدگاه های مخالف، به توسعه و نوین سازی نظام صنفی و توزیع کشور کمک می کند.

احمدی اضافه کرد: صنوف در ایران از سالها قبل دارای ساختارهای محکمی هستند لذا راه برخورد با تنش ها را خوب می دانند و می توانند مسائل و مطالبات خود را در این ساختار پیگیری کنند لذا در شرایط جنگ اقتصادی امروز، لازم است همدلی بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اخیرا در بازار تهران یا نقاط دیگر کشور اتفاق افتاد، ثابت کرد که اگر موضوعات منطبق بر سیاست های مندرج در ساختارهای تعریف شده کشور از جمله ساختارها و سازمان های صنفی پیگیری نشود و اگر جریاناتی غیر از آنچه نیاز سازمان های صنفی است، در امور بازار و اصناف دخالت کنند، نتایج این روند، مشکلات زیادی را برای کشور به وجود می آورد.

print

پاسخی بگذارید