تاریخ: ۹:۰۳ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۹

۷ شرط برگزاری مجمع سالانه بانک ایران زمین برای تصویب صورت های مالی ۹۵ مورد درخواست بانک مرکزی شفاف شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال، ‌اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی طی نامه ای به بانک ایران زمین اعلام کرد: با توجه به نامه ۲۲ خرداد سال جاری درخصوص مجوز برگزاری مجمع سالانه آن بانک برای سال منتهی به اسفند سال ۹۵، پیرو بررسی های به عمل امده توسط بازرسان این بانک، برگزاری مجمع “وزمین” مشروط به اعمال ۷ شرط زیر است.

  1. اختصاص مبلغ ۵۷۹ میلیارد ریال ذخیره مازاد بر ذخیره منظور شده بابت مطالبات مشکوک الوصول
  2.  کسر مبلغ ۵۳ میلیارد ریال به عنوان سود و جریمه تعهدی قابل برگشت از درآمدهای بانک
  3.  مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک کتبا متعهد شوند نهایتا تا پایان آذر سال جاری «این فرصت غیر قابل تمدید است» انتقال قطعی دارایی ها و بدهی ها از تعاونی مولی الموحدین به آن بانک بطور کامل صورت پذیرد و در دفاتر بانک ثبت شود، ضمنا برنامه مدون و زمان بندی شده ای جهت واگذاری و فروش دارایی های و مازاد بانک ارائه شود. درصورت عدم ایفای تعهدات باید ذخیره لازم به میزان ۱۰۰ درصد سود شناسایی شده به میزان ۱۸.۱۳۷ هزار میلیارد ریال بابت بدهی تعاونی در حساب های بانک منظور شود.
  4. مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک متعهد شوند نهایتا تا پایان شهریور سال جاری نسبت به فروش قطعی وثایق تملیکی مربوط به پروژه های دانشگاه مشهد و البرز میرداماد اقدامات لازم را معمول و اسناد متقن مبنی بر فروش و اخذ وجوه مربوطه را ارائه کنند. در صورت عدم ایفای تعهدات باید ذخیره لازم به میزان ۱۰۰ درصد سود شناسایی شده  به میزان ۴.۳۳۷ میلیارد ریال بابت سود شناسایی شده از محل فروش وثایق تملیکی مذکور در حساب های بانک منظور شود.
  5. اعمال ثبت های اصلاحی بلافاصله پس از برگزاری مجمع سالانه دوره مالی منتهی به اسفند سال ۹۵
  6. اطلاع رسانی موارد مذکور از طرق درج ان در سامانه کدال و قرائت بندهای فوق در مجمع سالانه
  7. درج کسرس ذخایر  و مبالغ فوق الاشاره  در صورتجلسه مجمع سالانه

متن نامه اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی

print

پاسخی بگذارید