گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۶

احداث مجدد پل توکله واقع در دهستان سلیمان‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن که در سیل سال گذشته تخریب شده‌بود با بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

بارش شدید باران به همراه سیلی که ۱۳ مهرماه سال گذشته در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران جاری شد، بر اساس برآورد مسئولان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی خسارت وارد کرده بود که از آن جمله می توان به تخریب دستکم ۱۸ دهنه پل اشاره نمود.

پل توکله یکی از پل های بزرگ و بسیار مهم به لحاظ میزان تردد خودروها بود که بر اثر سیلاب به طور کامل تخریب شد و مشکلات زیادی را هم برای مردم ، کشاورزان و باغداران برای انتقال محصولات باغی بویژه کیوی به سردخانه های منطقه کرده بود.

پس از فروکش کردن سیلاب نیروهای راهداری بلافاصله اقدام به احداث پل موقت بر روی رودخانه نمودند تا رفت و آمد در این مسیر متوقف نگردد اما افزایش دبی آب در روزهای بعد منجر به تخریب این پل شد و همین مسئله مسئولان مربوطه را بر آن داشت تا اقدام به احداث پل موقت باکسی بر روی این رودخانه نمایند .

با احداث پل موقت باکسی که چند ماهی به طول انجامید مشکلات تا حدودی برطرف شد اما تامین اعتبار لازم برای احداث پل اصلی از مهمترین دغدغه های مسئولان در شهرستان بود که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته این اتفاق افتاد و بلافاصله پیمانکار این پروژه نیز مشخص گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت پل توکله به خبرنگار ایرنا گفت : پل توکله در مسیر جاده فرعی قرار داشت که غرب به شرق شهرستان را به هم متصل می کرد و به لحاظ ترافیکی بسیار حائز اهمیت بود.

تورج فتحی افزود : پل توکله از پروژه های حوادثی بود که برای آن بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و پیمانکار با جدیت و دقت فراوان مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه برای احداث این پل تجهیز کارگاه بسیار خوبی از سوی پیمانکار صورت گرفته است ، اظهار داشت : تاکنون کوله و پایه های وسط پل زده شد و شمع های ضلع غربی نیز بزودی زده خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد : با توجه به پشتکار پیمانکار و در صورت مناسب بودن شرایط جوی احتمالا این پل تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

print

پاسخی بگذارید