گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دو هزار نفر در واحدهای تولیدی گنبدکاووس مشغول کار هستند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که تعداد دو هزار نفر در ۱۱۸ واحد تولیدی - صنعتی فعال این شهرستان مشغول کار هستند.

خلیل رجبلی روز پنجشنبه  گفت: درحال حاضر گنبدکاووس ۱۱۸ واحد فعال تولیدی – صنعتی دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و نیز هشت معدن فعال در زمینه تولید پودر صدف کوهی دارد.

وی افزود: در این واحدهای تولیدی – صنعتی که ۹۷ واحد آن از سازمان صمت و ۲۱ واحد از سازمان جهادکشاورزی پروانه بهره برداری دریافت کردند، در مجموع دو هزار نفر مشغول کار هستند.

رجبلی اضافه کرد: صنعت چوب شمال (نئوپان گنبد)، بانیار پلیمر، کانی پودر، کیمیا پژوهان خاور شیمی، خوراک دام و طیور زرین دانه، آق آلتین شیمی، تولید ادوات کشاورزی سندان، تولید درب و پنجره یو، پی، وی، سی یاران بهار گلستان، نور دارو، مانی پلاست، الکترو رضا، روغن موتور هروان، پوشاک و پرده بهزیست و آرد مشتری از واحدهای تولیدی شاخص و دارای بالاترین آمار اشتغال گنبدکاووس هستند.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و صنعتی گنبدکاووس در سال گذشته، تصریح کرد: پارسال در مجموع مبلغ ۶۵۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و روستایی به واحدهای تولیدی این شهرستان پرداخت شد.

رییس اداره صمت گنبدکاووس ادامه داد: از تسهیلات پرداختی سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات رونق تولید که به ۱۲ واحد تولیدی گنبدکاووس پرداخت شده و ۵۵ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات روستایی به ۲۷ واحد تولیدی در این مناطق پرداخت شده است.

رجبلی با یادآوری پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش به ۲۲ واحد تولیدی این شهرستان درسال ۹۶، گفت: امسال هم تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی گنبدکاووس برای دریافت تسهیلات رونق تولید، روستایی و سرمایه در گردش در سامانه “بهینه یاب” ثبت نام کرده اند که هنوز تسهیلاتی پرداخت نشده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به این واحدها پس از تصویب در کارگروه رفع موانع تولید در استان گلستان از طریق بانک های عامل انجام می شود.

رجبلی از تعداد ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی گنبدکاووس که محصولات آنان جنبه صادراتی دارد، نام برد و اضافه کرد:  این واحدها در سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها در مجموع ۱۶ میلیون دلار کالا به دیگر کشورها صادر کردند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که واحدهای تولیدی صنعتی آن در شهرک صنعتی این شهرستان مستقر هستند.

print

پاسخی بگذارید