گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
بکارگیری دریانوردان خارجی در ناوگان دریایی مازندران به حداقل می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اهمیت مبادلات اقتصادی از دریا گفت: پس از آموزش دریانوردان کشور، بکارگیری دریانوردان خارجی در ناوگان دریایی استان به حداقل خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،محمدتقی انزانپور روز شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در بندر نوشهر افزود: بر اساس برنامه آموزشی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری که با همکاری دستگاههای مرتبط همچون شرکت ملی نفت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام می شود، آموزش دریانوردان کشور برای کاهش میزان جذب دریانوردان خارجی در ناوگان ایرانی در سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از آموزش های لازم به نیروها، استفاده از خدمه خارجی در ناوگان دریایی مازندران کمتر می شود و به جای آنها از دریانوردان ایرانی استفاده می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران برای بکارگیری بهینه از نیروهای ایرانی در ناوگان دریایی مازندران خواستار نشست های تخصصی بیشتر بین ارگان های متولی دریا برای دستیابی به یک برنامه آموزش یکپارچه برای تامین نیروی انسانی و متخصص شد.

حدود ۴۶ کشتی که هر یک بین  ۱۰ تا ۱۲ نفر نیرو دارند در دریای خزر فعالیت دارند که تعدادی از این نیروها، خارجی هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایران ۵ هزار کیلومتر طول نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور دارد و بیش از ۹۰ درصد مبادلات اقتصادی کشور از دریا انجام می شود که بیانگر نقش با اهمیت دریانوردان و ناوگان دریایی در توسعه اقتصادی و به تبع آن اقتدار ایران اسلامی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: استفاده از دریا به لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی برای تمامی کشورهای دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا نیز ایران با ساختارهای مناسبی که از لحاظ اقتصادی و نظامی در شمال و جنوب کشور بوجود اورده توانسته سال به سال در عرصه های اقتصادی ، سیاسی و نظامی مقتدرتر شود.

انزانپور روز جهانی دریانوردی را فرصتی برای قدردانی از فعالان این حوزه بر شمرد و اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی دریانوردی استفاده از توانمندی بانوان در فعالیت های دریایی است که بر همین اساس تلاش شده تا با برنامه ریزی های بلند مدت از توان و تخصص بانوان در فعالیت های دریانوردی استفاده شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از برگزیدگان دریانوردی و فعالان این حوزه با اهدا لوح قدردانی شد.

print

پاسخی بگذارید