قوانلو
تاریخ: ۲۲:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کمبود نیروی کار از مشکلات جدی واحدهای صنعتی مازندران است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران کمبود نیروی کار را یکی از مشکلات کنونی بسیاری از واحدهای صنعتی مازندران بیان کرد و گفت: طی یک سال اخیر با وجود چالش‌هایی که کرونا ایجاد کرد در بخش صنعت مازندران شاهد افزایش جذب نیروی کار بودیم.

حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت تولید و صنعت در مازندران اظهار کرد: وضعیت صنایع مازندران در مجموع خوب است. به ویژه در سال ۱۳۹۹ و نیمه نخست امسال شاهد افزایش فعالیت واحدهای صنعتی در مازندران نسبت به سال‌های قبل هستیم.

وی افزود: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹ در کشور حدود یک میلیون شغل به خاطر کرونا از بین رفت که حدود ۳۰ هزار شغل متعلق به مازندران بود. اما در همین سال طبق آمارهای موجود بیش از ۱۲ هزار نفر به شاغلان بخش صنعت مازندران اضافه شد.

این مسئول تصریح کرد: امروز شهرک‌های صنعتی ما خوب کار می‌کنند و یکی از بزرگترین مشکلات ما کمبود کارگر است. شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل در حال حاضر بیش از هزار کارگر نیاز دارد. از همین رسانه اعلام می‌کنم هر شخصی می‌خواهد کار کند شخصاً با نامه‌ای کتبی او را به یکی از واحدهای این شهرک معرفی می‌کنم.

رئیس سازمان صمت مازندران افزود: البته در شرق مازندران از نظر وضعیت اشتغال مشکلاتی داریم. اما در مناطق مرکزی مازندران برای بخش صنعتی به شدت با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. این نشان می‌دهد شرایط ما از نظر فعالیت صنایع خوب است و به خاطر تحریم‌ها بسیاری از صنایع ما فعال شدند و عملکرد خوبی دارند.

بر اساس آمارهای رسمی سازمان صمت مازندران در این استان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ هزار نفر وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار ۴ درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد. ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است.

print

پاسخی بگذارید