تاریخ: ۱۱:۱۳ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
افتتاح ساختمان اداری استانداری  در غرب مازندران

ساختمان اداری استانداری مازندران در غرب استان طی آیینی با حضور استاندار ، مدیران استانی و مسوولان محلی پنجشنبه شب در شهرستان نوشهر راه اندازی شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران عصر پنجشنبه در آیین راه اندازی این دفتر گفت: ارایه خدمات آسان و بدور از رنج و دغدغه مردم در کشور و این استان یکی از راهبردهای دولت عدالت محور و مردمی است و امروز راه اندازی این دفتر هم در راستای تحقق گفتمان این دولت بوده است.

وی افزود: جغرافیای مازندران نسبت به سایر استان های کشور متفاوت است، چرا که غربی ترین نقطه این استان که شهرستان رامسر است با مرکز استان بیش از چهار ساعت فاصله دارد، آن هم در زمانیکه اوج ترافیک نباشد و بعد مسافت و بروز حوادث جاده ای در طول این مسیر سال ها مردم این خطه را نگران کرده و همین عامل سبب شد تا چنین دفتری و ارتباط بدون واسطه با مسوولان استانی در این منطقه راه اندازی شود.

استاندار مازندران گفت: مهم ترین هدف از راه اندازی این دفتر، ایجاد مکانی مستقل برای ارایه خدمات به مردم این خطه غربی مازندران بود و گرنه می توانستیم از دفاتر فرمانداری ها ویژه که نمونه آن در شهرستان تنکابن فعالیت دارد، استفاده کنیم.

حسینی پور خاطرنشان کرد: اینکه چرا راه اندازی این دفتر در نوشهر انتخاب شده به واسطه وجود فرودگاه، بندر، واقع شدن در مسیر ارتباطی به پایتخت کشور و دیگر ویژگی های منحصربفرد بوده است و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته در تلاش هستیم از این به بعد هفتگی یکی از معاونان به همراه مدیران کل و کارشناسان استانی در این دفتر برای ارایه خدمات آسان به مردم حضور داشته باشند تا مردم بتوانند از نزدیک خواسته ها و مشکلاتشان را با این مدیران استانی درمیان گذارند.

وی توسعه و تحول اقتصادی در غرب مازندران را دغدغه جدی مسوولان استانی و محلی در مازندران برشمرد و یاد آور شد: همایش فرصت های سرمایه گذاری هم یکی از مهم ترین برنامه ها در این راستا است و از این پس، هم افزایی و نشست هایی در این خصوص با حضور مسوولان استانی و فرمانداران غرب مازندران در همین مکان برگزار خواهد شد.

 

استاندار مازندران تاکید کرد: نباید از روی ناآگاهی عده ای به دنبال تجزیه استان مازندران باشند، چرا که این استان ظرفیت تجزیه شدن را ندارد و همگی باید با همدلی و انسجام رویه به دنبال مازندران قوی باشیم و از لحاظ اقتصادی هم روی جغرافیای کریدور شمال و جنوب برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: راه اندازی این دفتر در حقیقت گامی برای تحقق شاخصه های عدالت است و باید از استاندار این استان بابت پیگیری های شبانه روزی نسبت به راه اندازی این دفتر تشکر کرد.

محمدعلی محسنی بندپی افزود : از زمان شکل گیری دولت سیزدهم خوشبختانه بارها شاهد حضور مسوولان استانی در غرب مازندران بوده ایم و دریافت مجوز دانشکده علوم پزشکی در این خطه هم خود نوید روزهای خوش برای مردم است و فراهم شدن این امکانات و زیرساخت ها سبب می شود تا سلامت مردم برای دریافت خدمات اداری از مسوولان مرکز استان کمتر در معرض تهدید خطرات جاده ای قرار گیرد.

وی راه اندازی دفتر جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گردشگری هم از خواسته ها و انتظارات مردم غرب مازندران دانست و از استاندار مازندران تقاضا کرد تا در این حوزه هم تدابیر ویژه ای بیاندیشد.

اتوماسیون اداری دفتر استانداری مازندران در نوشهر در پایان افتتاح رونمایی شد و استاندار مازندران برای رسیدگی به تعدادی از نامه های مردم به مدیران استانی دستور ویژه داد.

نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر جزو شهرستان های هفتگانه غرب مازندران محسوب می شوند و این مناطق با جمعیت یک میلیون نفری در سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر هستند.

print

پاسخی بگذارید