تاریخ: ۲۰:۳۳ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
استاندار مازندران : وظیفه روزمره دستگاه‌ها نباید طرح‌ اقتصاد مقاومتی معرفی شود

استاندار مازندران گفت: نگاه به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال در استان باید فراتر از ماموریت‌های روزمره دستگاه‌های اجرایی باشد و وظیفه روزمره نباید به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی معرفی شود.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور نوری عصر چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در ساری افزود: باید طرح های اقتصاد مقاومتی در استان جهادی، مردم محور و کلان باشد و طرح های روزمره دستگاه های دولتی نباید در این حوزه معرفی شود.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با فعالیت های جهادی در تراز یکدیگر قرار می گیرند و باید تمامی مدیران با اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی به معنای واقعی به مردم خدمت کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه، ظرفیت های اقتصادی استان برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، بی نظیر است، تصریح کرد: تنگ نظری ها و تفکرات جزیره ای در بین برخی دستگاه های اجرایی مانع رونق کسب و کار می شود.
حسینی پور گفت : ظرفیت های استان در حوزه شیلات، گردشگری، کشاورزی چشمگیر است که باید تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط برای شکوفایی اقتصادی این منابع برنامه محور باشند و با جدیت تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان بر نمی تابیم که برخی از دستگاه های اجرایی با رویکردهای ستادی در خدمت استان نباشند و باید مدیران ادارات به رویکردهای استانداری برای توسعه مازندران بیش از پیش توجه کنند.
استاندار مازندران افزود: توجه به ظرفیت های روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار باید افزایش یابد و باید تعاونی ها در این حوزه بیشتر تلاش کنند.
حسینی پور گفت: باید دستگاه های اجرایی برای حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی فرش قرمز پهن کنند و نباید با کج سلیقگی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بی انگیزه شوند.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی یعنی میدان داری مردم و بخش خصوصی در اقتصاد مازندران و روا نیست نقش آحاد جامعه در ایجاد اشتغال پایدار نادیده گرفته شود.

print

پاسخی بگذارید