تاریخ: ۱۹:۴۷ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
کمبود زمین در غرب مازندران چالش نهضت ملی مسکن

زمین کافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در غرب مازندران وجود ندارد.

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: زمین کافی برای اجرای طرح ملی مسکن در غرب مازندران وجود ندارد و این امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

او افزود: برابر قانون اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن باید کشاورزی نباشد و در منطقه جنگلی وحفاظت شده هم قرار نداشته باشد به همین دلیل محدویدت‌هایی در تخصیص زمین در غرب مازندران ایجاد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: با وجود همه محدودیت‌ها پروانه ساخت مسکن در سه نقطه رامسر و چالوس گرفته و عملیات اجرایی در آن‌ها نیز آغاز شده است.

نظری ابراز امیدواری کرد با بهره مندی از اراضی سایر دستگاه‌ها بتوان مشکل کمبود زمین در غرب مازندران را تا پایان شهریور برطرف کرد.

او با بیان اینکه ۱۱۷ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه انجام دادند، افزود: بعد از بررسی‌ها ۲۳ هزار نفر واجد شرایط شدند و عملیات اجرایی نیز در ۲۳ شهر آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: برخی از متقاضیان خود مالک هستند و زمین دارند که این افراد بعد از مراجعه به شهرداری پروانه ساختمانی می‌گیرند و اگر در داخل بافت فرسوده باشند علاوه بر تخفیف در عوارض شهرداری نظام مهندسی هم در ارائه خدمات مهندسی به آنان تا ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد.

نظری افزود: کسانی نیز که در محدوده غیر بافت پروانه ساختمانی گرفته اند در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام می‌کنند و بدون رسوب و سپرده گذاری می‌توانند از تسهیلات مسکن برخوردار می‌شوند.

print

پاسخی بگذارید