تاریخ: ۲۳:۰۸ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
اختصاص تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی

۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، امسال در مازندران اختصاص یافت.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: با همت دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از ابتدای امسال تاکنون برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در روستا‌های مازندران تخصیص یافت.

او افزود: رونق اقتصاد روستایی و تلاش برای احیای روستا‌ها را از سیاست‌ها و رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم است.

حسینی‌پور گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با کمک و همراهی فرمانداران و استفاده از ظرفیت دهیاران و اعضای شورای اسلامی نسبت به تهیه طرح‌های توجیهی اقتصاد محور در روستا‌های مازندران اقدام کنند و در راستای ایجاد و حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی و کسب و کار‌های خرد و کوچک، تسهیلات مطلوبی برای روستاییان با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با در نظر گرفتن مشوق‌های لازم، زمینه تحقق کامل این طرح را در روستا‌های مازندران فراهم کنند و با توجه به اجرای طرح اقتصاد محور در روستا‌های مازندران، سیاست کاهش جمعیتی در این مناطق قابل پذیرش نیست.

استاندار مازندران یکی از راهکار‌های مهاجرت معکوس و توجه به اقتصاد روستا را فراهم کردن شرایط اسکان برای روستاییان دانست و بر لزوم بازنگری در طرح‌های هادی تاکید کرد و گفت: در مناطق روستایی زمین‌هایی که در داخل بافت قرار دارند، اما چندین سال هیچگونه فعالیت کشاورزی در آن انجام نمی‌شود، باید با ملاحظاتی و طبق نظر کارشناسی، اجازه ساخت و ساز در آن‌ها صادر شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه شرایط لازم برای بازگشت فرزندان خانوار‌های روستایی به این مناطق نیز باید فراهم شود، افزود: بازنگری در طرح هادی ۱۴ روستای مازندران که در حریم شهر‌ها واقع شده اند، در دستور کار است که پس از تصویب نهایی در کارگروه استان، عملیات اجرایی آن نیز به مرور عملیاتی می‌شود.

print

پاسخی بگذارید