تاریخ: ۲۳:۰۵ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تعمیر پمپ­های پیستونی واحدهای بخار به دست­ کارکنان­ نیروگاه نکا

کارکنان نیروگاه نکا برای نخستین بار موفق به تعمیر و بازسازی پمپ­ه ای پیستونی واحدهای نیروگاهی شدند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی، کارکنان نیروگاه نکا برای نخستین بار موفق به تعمیر و بازسازی پمپ­ه ای پیستونی واحدهای نیروگاهی شدند.

      مدیر امور تعمیرات ولو، محرک و بویلر شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با بیان این مطلب اظهار داشت: در واحدهای بخار نیروگاه نکا تعداد بیست عدد از این پمپ­ ها وجود دارد که با فشار ۳۰۰ بار تأمین کننده روغن کنترل والوهای هیدرولیکی واحدها هستند و در دیگر صنایع نیز کاربرد زیادی دارند.

 

علی­ اصغر مسرور ادامه داد: بازدهی پمپ­ ها بدلیل ساعت کارکرد بالا کاهش می­ یابد و توان و قابلیت تأمین فشار لازم را از دست می­دهند و در شرایط تحریمی و نابسامانی قیمت ارز در بازار، خرید آن نیز هزینه و ارزبری بسیار بالایی در پی خواهد داشت.

وی افزود: آخرین بار در سال ۱۳۹۵ برای خرید هر کدام از این پمپ­ها حدود ۲۰ هزار دلار هزینه شده بود که با فرض ثابت ماندن قیمت آن در کشور سازنده، با قیمت فعلی ارز در کشور بیش از ۸ میلیارد ریال صرفه­ جویی در پی داشته است. همچنین در صورت ارسال برای تعمیرات نیز از خروج ۳ هزار دلار ارز جلوگیری شد.

مسرور خاطرنشان ساخت: پس از تعمیر و سرویس پمپ مذکور برای اندازه­ گیری صحت عملکرد آن نیاز به دستگاه تست پمپ هیدرولیکی دستی در کارگاه احساس می­شد که آن هم توسط کارکنان در داخل نیروگاه طراحی و ساخته شد و پس از تست پمپ تعمیر شده در کارگاه و حصول اطمینان از صحت عملکرد آن در محل واحد نصب و راه اندازی شد.

امسال با پیگیری اداره ساخت داخل نیروگاه، ۲۶۱ نوع و ۷۴۰۱ قطعه مورد نیاز این نیروگاه با مشارکت متخصصان نیروگاه نکا و به فعلیت رسیدن توانمندی سازندگان داخلی از طریق مهندسی معکوس بومی ­سازی شد.

print

پاسخی بگذارید