مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران
تاریخ: ۱۱:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
مازندران ۴۰ درصد تنوع زیست محیطی کشور را دارد

ا- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکیدبر حفظ داشته های جانوری و گیاهی سرشار در این منطقه، گفت که ۴۰ درصد تنوع زیستی کشور در این استان وجود دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،عطاالله کاویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از تمام تنوع زیستی و گیاهی کشور در محیط زیست مازندران وجود دارد و این تنوع جذابیت خاصی برای استان فراهم کرده است.

وی به آمار تنوع گونه های جانوری مازندران اشاره کرد و ادامه داد : بیش از ۳۵۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه خزنده، ۹ گونه دوزیست، ‌ ۲۷ گونه مار، سه گونه لاک پشت، ‌۶۳ گونه پستاندار و ۷۰ گونه ابزیان آبهای داخلی تنوع جانوری این استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران توضیح داد: ۲۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت به وسعت ۵۱۰ هزار هکتار وجود دارد که محیط بانان از آنها حفظ و حراست می کنند.

 

این مقام مسوول، به دستاوردهای یکساله اخیر حفاظت از محیط زیست برای تجهیز امکانات در مازندران اشاره کرد و گفت: با اخذ اعتبارات لازم ۲ کلینیک تخصصی تیمار و درمان حیات وحش در پناهگاه های حیات وحش سمسکنده و چالوس راه اندازی شده است.

کاویان ادامه داد :همچنین امکاناتی نظیر اسلحه و پیستول های بیهوشی در اختیار کلینیک ها داده شده تا در مواقع ضروری محیط بانانی آموزش دیده زنده گیری در حیات وحش انجام دهند.

وی گفت : همچنین پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده بعد از ۳۵ سال ۲۰۰ هکتار از عرصه آن فنس کشی و ترمیم شده که یک میلیارد تومان هزینه شده است.

print

پاسخی بگذارید