تاریخ: ۱۴:۵۰ :: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
حال و روز گردشگری مازندران به روایت آمار

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: از ۲۳ اسفند پارسال تاکنون ۱۴ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۸۹ نفر شب اقامت مسافران دراین استان ثبت شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسین ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد آمار ثبت اقامت مسافران مربوط به اقامتگاه‌های رسمی از جمله هتل، خانه مسافر و بوم گردی ها است و آمار اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی فراتر از این رقم است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۱۳ هزار و ۶۳۲ نفر از مسافران از مجموعه های تاریخی مازندران بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت : همچنین ۱۳۲ هزار و ۸۱۵ نفر از اماکن مذهبی و ۶۸هزار و ۳۷۶نفر نیز از موزه های مازندران بازدید کردند.

وی بازدید از جاذبه های طبیعی همچون جنگل و دریا را بیشترین بازدید مسافران در مازندران برشمرد و گفت: ۲میلیون و ۸۶۱ هزار و ۷۳۶ نفر از این فضاهای استان بازدید کردند.

وجود جنگل های انبوه و سرسبز هیرکانی، ‌بیش از ۴۰۰ کیومتر ساحل و آب و هوای دلنشین به همراه وجود سه هزار اثر میراثی و تاریخی در مازندران، این استان را به کانون و مقصد سفر بسیاری از هموطنان کند.

۸۰ اثر میراث فرهنگی کشور در این استان وجود دارد که این آثار شامل بناهای تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ های مناطق مختلف مازندران است. که حجم بیشتر آثار فرهنگی ثبت شده مربوط به بناهای تاریخی است که ۴۰درصد این آثار را تشکیل می دهند.

۱۵ هزار موقوفه، ۲۱۴ هزار رقبه، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

print

پاسخی بگذارید