در مناطق آزاد انجام می شود
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
افزایش سهمیه ارز واحدهای تولیدی و صنعتی

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد از رایزنی با بانک مرکزی برای افزایش سهمیه تامین ارز واحدهای تولیدی و صنعتی مناطق آزاد و ویژه خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ،اکبر افتخاری درباره شیوه تامین ارز واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه و تفاوت آن با تامین ارز برای واحدهای فعال در سرزمین اصلی، اظهار داشت: در اصل شیوه‌ها تفاوتی وجود ندارد اما ما به دنبال دریافت و تخصیص سهمیه‌ای برای مناطق آزاد و ویژه هستیم تا آن دسته از گروه کالاهایی که ارز به آنها تخصیص داده می‌شود از طریق ثبت سفارش ثبت شوند.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد درباره اینکه آیا اقدام ویژه ای برای مناطق صورت گرفته یا خیر؟ گفت: بله. سهمیه‌هایی به طور اختصاصی برای مناطق آزاد به کالاهایی که با ارز وارد می شوند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سهمیه اولیه اختصاص یافته، اما کافی نیست و نیاز مناطق آزاد و ویژه را تامین نمی کند. افتخاری درباره اقدامات برای افزایش سهمیه این مناطق، گفت: تصمیم گیری درباره افزایش سهمیه بر عهده بانک مرکزی است که تاکنون جلساتی از سوی مناطق آزاد و بانک مرکزی در این باره برگزار شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید