شاعری نماینده شرق مازندران
تاریخ: ۱۳:۱۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۶

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس از تاسیس بانک تخصصی فرهنگیان خبر دادو افزود : این بانک به صورت تخصصی به ارائه تسهیلات به فرهنگیان می پردازد و در زمینه وثیقه ها و نحوه بازپرداخت می تواند کمک کار خوبی برای معلمان باشد .

به گزارش اقتصاد شمال از بهشهر شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به اعتبار ۴۲ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۷ اشاره کردو گفت:  اعتبار آموزش و پرورش با ۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه بسته شد که در حال تخصیص دادن هست و امیدواریم به موقع انجام شود و بخشی از مشکلات فرهنگیان را حل کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان نیز  تصرح کرد:تا پایان برنامه ششم دولت را مکلف کردیم که در خصوص رتبه بندی معلمان اقدام کند و آیین نامه آن نیز در حال نهایی شدن است و معلمان از سال آینده در چهار رتبه و براساس شاخص هایی که در قانون برنامه آمده و عملیات آن انجام می شود رتبه بندی خواهند شد.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تسویه حساب مطالبات معلمان را  انجام شده دانست و یادآور شد: مطالبات معلمان زودتر از مطالبات اقشار دیگر و با دستور سازمان برنامه پرداخت شد و دیگر مطالباتی باقی نمانده است .

شاعری به  تنظیم مقررات مالی ویژه برای معلمان اشاره کردو افزود: طبق این مقررات که در ۱۰ ماده پیش بینی شده است  یک درصد از درآمد شرکت ، موسسات و بانک های دولتی به آموزش و پرورش تخصیص می یابد که این میزان اگر به طور کامل تصویب شود می تواند بخش اعظمی از مشکلات معیشتی معلمان را مرتفع کند.

وی  از تاسیس بانک تخصصی فرهنگیان خبر دادو افزود : این بانک به صورت تخصصی به ارائه تسهیلات به فرهنگیان می پردازد و در زمینه وثیقه ها و نحوه بازپرداخت می تواند کمک کار خوبی برای معلمان باشد .

شاعری به اعتبار ۲٫۵میلیارد تومانی برای  تجهیز ، نوسازی و بهسازی مدارس شرق مازندران اشاره و  تاکید کرد:اعتبارات خوبی در این زمینه جذب کردیم که تا پایان سال ۹۷ برای تجهیز و مقاوم سازی مدارس انجام می شود .

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به وجود ۶۲ هزار حق التدریس در آموزش و پرورش اشاره کردو گفت: طرحی تصویب شد که این معلمان با گذراندن دوره هایی در دانشگاه فرهنگیان به تدریج و تا سال ۱۴۰۰ جذب آموزش و پرورش شوند .

شاعری در خاتمه با بیان اینکه آب ،برق و گاز هیچ مدرسه ای به خاطر بدهی قطع نخواهد شد ،خاطر نشان کرد: تمامی مدارسی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پرداخت هزینه های آب ،برق و گاز معاف خواهند بود.

print

پاسخی بگذارید