تاریخ: ۱۱:۱۸ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۴

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۱۴۳ طرح با تامین مالی ۳۷ هزار میلیارد تومانی این بانک در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها می‌تواند برای بیش از ۳۰ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، علی اشرف افخمی که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان سخن می گفت، افزود :نگاه به بخش بازار داخلی و ظرفیت داخلی نگاهی کاملاً محدود است و تولیدکننده باید علاوه بر بازار داخلی برای تولید انبوه و ایجاد بازار بین‌الملل به بازار خارج نیز نگاه کند.

وی ادامه داد: جنسی که در بازار بین‌الملل توسط یک تولیدکننده داخلی فروخته می‌شود، از کیفیت، نوآوری، قیمت رقابتی، زمان تحویل به موقع، خدمات پس از فروش، خدمات قبل از فروش و… باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

افخمی به صادرات خارجی کشورهای ژاپن و سنگاپور به ترتیب به ارزش ۴۰۰ و ۳۷۳ میلیارد دلار اشاره کرد و افزود: کشور ما با دارا بودن ذخایر معادن، نفت، گاز و… در حدود ۹۰ میلیارد دلار صادرات خارجی داشته که نشان می‌دهد باید دیدگاه و نگاه همه ما در بخش اقتصادی تغییر کند.

وی با تأکید بر اینکه، نباید از رقابت در بازار بین‌الملل و در بخش صادرات و تولید ترسید، خاطرنشان کرد: در ۳۰ سال قبل بانک‌های کشور چین جزو بانک‌های طراز اول دنیا نبودند اما امروز با تغییر نگرش، پنج بانک چینی جزو بانک‌های طراز اول دنیا هستند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: امکان مطرح شدن بخش‌های صنعت، تولید و بانک‌های کشور در بازارهای بین‌الملل وجود دارد و باید در کشور ما نگاه‌ها در این حوزه‌ها تغییر کند چراکه کشورهایی همچون چین و ژاپن از بازار بین‌المللی کسب و کار نترسیدند.

وی افزود : بانک صنعت و معدن افتخار دارد که با ایجاد و تأمین تسهیلات ۳.۲ میلیارد دلاری تا دو سال آینده ۸ میلیون تن به تولید فولاد کشور اضافه می کند.

افخمی در خصوص دیگر اقدامات بانک صنعت و معدن پرداخت و گفت: در حوزه راه‌آهن توسعه مسیر سریع‌السیر تهران – اصفهان با ۱.۸ میلیارد دلار و مسیر تهران- مشهد با تسهیلات ۱.۷ میلیارد دلاری توسط بانک صنعت و معدن عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد : اعتماد و سرمایه اصلی بانک‌ها اعتمادسازی است و بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان می‌توانند با ایجاد هر شغل، امنیت را در کشور افزایش دهند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک صنعت و معدن ۱۴۳ طرح در حال اجرا دارد که می‌تواند برای بیش از ۳۰ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کند.

print

پاسخی بگذارید