تاریخ: ۱۰:۵۱ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی توسط موسسه آموزشی دوستداران ویشه بابل و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری ۲جلسه کارگاه آموزشی و چهار جلسه آموزش میدانی و صدور گواهی‌نامه مورد تایید در پایان این دوره، افزود: پرنده‌نگری در جنگل هیرکانی و قایق‌سواری در آب‌بندان، آشنایی با حداقل ۵۰گونه پرنده مهاجر و بازدید از منطقه فریدونکنار و آشنایی با شیوه‌های قرق سنتی از جمله برنامه‌های میدانی این دوره آموزشی کاربردی است.

حسنی گفت: پرنده‌نگری در مازندران به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته و تلاش بر این است که این شاخه از گردشگری، در مناطقی مانند میانکاله و فریدونکنار و تنکابن که هر سال پذیرای گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر هستند رونق بگیرد و به مرور جایگزینی برای کسب درآمد از حضور پرندگان به‌جای شکار آن‌ها شود.

او بر ضرورت آموزش جوامع محلی و معرفی پرنده‌نگری به عنوان یک فرصت مهم اقتصادی تاکید کرد و افزود: تنها با آموزش و تعریف درست از توجیه اقتصادی گردشگری در این زمینه است که می‌توان از شکار پرندگان و آسیب‌های زیست‌محیطی جلوگیری شود.

علاقمندان می‌توانند جهت حضور در این کارگاه آموزش کاربردی با شماره‌های ۰۹۳۵۳۳۸۳۸۸۸و ۰۹۱۱۹۱۸۵۱۳۱ تماس بگیرند.

print

پاسخی بگذارید