استاندار مازندران تاکید کرد
تاریخ: ۱۲:۰۷ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
تولیدات گل و گیاه تزیینی مازندران نیازمند ساماندهی

استاندار مازندران گفت: تولیدات گل و گیاه تزیینی این استان نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی با رویکرد صادرات محور است که متولیان امر باید برای تحقق آن تلاش وافر داشته باشند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی دانش بنیان کشت بافت صنعت شهرستان عباس آباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از ایراداتی که در بخش تولیدات گل و گیاه تزیینی استان وارد بوده این است که زنجیره تولید آن تکمیل نبوده یعنی بر اساس نیازهای صادراتی باید تولیدات داشته باشیم.

وی غرب مازندران را منطقه مهم تولید گل و گیاه تزیینی استان برشمرد و اظهارداشت : علاقه مندی اهالی منطقه به تولیدات گل و گیاه تزیینی سبب شده تا این منطقه در تولیدات این بخش شاخص شود.

وی خاطرنشان کرد : بنابراین در این بخش اقتصادی نیازمند ساماندهی هستیم تا با اتخاذ رویکرد صادر محور بتوانیم ارزش افزوده خوبی برای استان مازندران ایجاد بکینم.

استاندار مازندران تصریح کرد : مجموعه تولیدی دانش بنیان کشت بافت صنعت عباس آباد مجموعه بزرگی است که علاوه بر تولیدات خوب دانشمندان مازندرانی در آن فعالیت دارند.

تولیدات گل و گیاه تزیینی مازندران نیازمند ساماندهی

حسینی پور ادامه داد : تجاری سازی تولیدات بخش گل و گیاه استان ضروری است تا با تکمیل زنجیره تولید، ارزش افزوده خوبی برای مجموعه و منطقه رقم بخورد.

وی یادآور شد : هدف از بازدید این مجموعه تولیدی این است که وضعیت تولیدات آن سنجیده بشود تا به جهاد کشاورزی استان ماموریت بدهیم برای ساماندهی این بخش کارگروه تخصصی ایجاد بشود تا رابطه منظمی بین تحقیقات و تولید و صادرات ایجاد بشود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت : با برنامه ریزی که امروز خواهیم داشت امیدواریم تحول بزرگی در حوزه گل و گیاه تزیینی استان اتفاق بیفتد.

۴۵ نفر در واحد تولیدی یادشده عباس آباد فعالیت دارند که گل و گیاه تزیینی تولید می کنند.

ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی استان مازندران بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد، اکنون بیش از چهار هزار نفر در مازندران به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.

سطح زیرکشت و تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران را بیش از هزار هکتار است که حدود ۷۰۰ هکتار از این فضا، روباز و بقیه فضای بسته گلخانه ای است.

print

پاسخی بگذارید