تاریخ: ۱۰:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با توجه به تقاضای بالای مسافران قطار مسافری رشت به مقصد مشهد و برعکس که تاکنون به‌صورت یک روز در میان در مسیر قرار می‌گرفت، از ۱۱ آبان ماه جاری همه روزه در این مسیر قرار می گیرد.

غلامحسین ولدی  صبح چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره افزایش سیر قطارهای مسافری راه آهن شمال ۲ افزود:  قطار رشت – مشهد و برعکس از  یازدهم آبان ماه ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه از رشت به مقصد مشهد حرکت می‌کند و ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه روز بعد وارد مشهد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین  حرکت این قطار از یازدهم ابان ماه   از مشهد به سمت رشت ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه  در نظر گرفته شده و ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه به مقصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای قطار مسافری رشت به مشهد و برعکس ۱۰ سالن چهار تخته ۴۰ نفره و ظرفیت در مجموع ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.

ولدی تاکید کرد: در صورت تردد قطار ذکر شده با ضریب اشغال بالا و استقبال مسافران تثبیت این قطار در مسیر رشت به مشهد و برعکس تضمین خواهد شد.

وی گفت: برای آسایش حال مسافران  در حین سفر سالن های چهار تخته چهار ستاره پارسی سپهر متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای سازمان قطار مذکور اختصاص داده شده است.

ولدی همچنین از تغییر ساعت قطار رشت- تهران و بالعکس خبر داد و  افزود: از یازدهم آبان ماه جاری  ساعت حرکت قطار رشت به تهران ساعت ۱۵  و حرکت این قطار از تهران به رشت ساعت هشت و ۲۵ دقیقه تغییر پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، هزینه بلیت سالن اتوبوسی معمولی قطار رشت – تهران  بین ۴۰ هزار و ۷۰۰ و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان ، اتوبوسی vip بین ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۹۱ هزار و ۵۰ تومان و سالن کوپه ای بین ۸۲ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۰۷ هزار و ۳۵۰ تومان شناور است.

بلیت قطار مسافری رشت – مشهد نیز بین ۱۷۵ تا ۲۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان متغیر است.

نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

print

برچسب ها: , , , , , ,

پاسخی بگذارید