تاریخ: ۱۴:۴۶ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
دانشگاه گیلان رتبه هفتم دانشگاه های ایران را دارد

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه رتبه هفتم را در بین دانشگاه های جامع ایران دارد، گفت : این مجموعه علمی دانشگاهی قابل قبول بوده که در نظام های رتبه بندی داخلی و بین المللی جایگاه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی شامگاه چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه ها و مسئولان نهاد رهبری دانشگاه های استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۱٠٠ هزار دانشجو در دانشگاه های استان گیلان مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این تعداد دانشجو حدود پنج درصد در مقطع دکتری، ۱۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقاطع دیگر تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه گیلان بیان داشت: گیلان غیر از دانشگاه های سراسری که شعبه هایی در استان و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ٢ دانشگاه مستقل وابسته به وزارت علوم و بهداشت شامل دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان دارد.

رضی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ١٩ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند، خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: چند اولویت در سیاستگذاری های دانشگاه گیلان وجود دارد چنانکه این دانشگاه دارای سند راهبردی و برنامه پنج ساله است و هر ساله رصد و به هیات امنا گزارش می شود.

وی بیان داشت: همچنین چند برنامه ویژه در این دانشگاه دنبال می شود که افزایش فضاهای فیزیکی، توسعه فعالیت های بین المللی، حرکت به سمت دانشگاه جامعه محور و فعالیت های فرهنگی از جمله آنهاست.

نشست روسای دانشگاه ها و مسولان نهاد رهبری دانشگاه های استان گیلان شامگاه چهارشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور برگزار شد.

print

پاسخی بگذارید