تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
رفع نگرانی عشایر مازندران برای تامین آرد

تمهیدات لازم به منظور خرید مستقیم آرد توسط ۱۲ شرکت تعاونی عشایری در مازندران انجام شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به نگرانی عشایر مازندران در خصوص تامین آرد، گفت: یکی از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در امسال به نتیجه رسید، تامین آرد عشایر استان بود.

او افزود: تمهیدات لازم به منظور خرید مستقیم آرد توسط ۱۲ شرکت تعاونی عشایری در استان انجام شد و این شرکت‌های تعاونی مسئولیت تامین آرد عشایر در محل استقرار آن‌ها را به عهده خواهند داشت.

وفائی نژاد همچنین گفت: مازندران جزء برترین استان‌ها از لحاظ ذخیره‌سازی گندم و تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مسافرین می‌باشد.

او افزود: مازندران یکی از استان‌های حساس از لحاظ تامین گندم است که می‌بایست بیش از ۴۰۰ هزار تن از نیاز خود را از طریق سایر مبادی تامین کند.

مدیرکل غله مازندران گفت: یکی از راه‌های تامین گندم برای استان، دریافت گندم مازاد ۱۵ استان کشور می‌باشد که بصورت ترکیبی وارد خواهد شد و راه دیگر تامین گندم از مبادی واردات بوده که واردات از بنادر شمالی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کاری ما در امسال خواهد بود.

او از دستگاه‌های نظارتی از جمله جهاد، صمت و اتحادیه‌های نانوایان خواست بر فعالیت خبازی‌های استان نظارت بیشتری داشته باشند.

وفائی نژاد افزود: در راستای سند امنیت غذایی کشور و با توجه به اجرای طرح درجه بندی خبازی‌های استان و اقدامات شاخص اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط به منظور ارتقای رتبه واحد‌های خبازی استان، درجه بندی این واحد‌های صنفی به عنوان یک برنامه ویژه تحولی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد.

او افزود: نانوایانی که بتوانند از امکانات موجود بهترین خدمات ارائه نان را به مردم استان داشته باشند، از لحاظ دریافت سهمیه و خدمات تسهیلات مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل غله مازندران همچنین در خصوص اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی به نانوایان، گفت: در دو سال گذشته به منظور بهسازی واحد‌های نانوایی ۱۲۰۰ واحد نانوایی از این تسهیلات برخوردار شدند.

print

پاسخی بگذارید