تاریخ: ۲۲:۳۶ :: ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
ماجرای قصاص آقای وکیل

وکیل دادگستری که با همدستی دو نفر دیگر مرتکب قتل شده بود با همدستانش در زندان ساری قصاص شدند.

جام جم نوشت:اوایل خرداد سال ۹۵ خانواده مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت کردند که او از خانه بیرون رفته و ناپدید شده است. جست‌وجو‌ها در این‌باره ادامه داشت تا این‌که معلوم شد او آخرین‌بار با مردی از اقوامش ــ که یکی از وکلای دادگستری تهران بوده ــ‌ دیده شده است.  این سرنخ کافی بود که این مرد به‌عنوان مظنون در این ماجرا بازداشت شود‌. مرد وکیل در جریان تحقیقات گفته بود وی را سوار خودرویش کرده و در میدان اصلی بهشهر استان مازندران پیاده کرده و دیگر از او خبری ندارد.

با توجه به ادعای وی ماموران به بهشهر رفتند اما ردی از مرد گمشده پیدا نکردند. این مرد بازداشت و در ادامه به قتل اعتراف کرد اما چون جنایت در حوزه  استان مازندران بود پرونده  با نبود صلاحیت رسیدگی به دادسرای آنجا ارسال شد‌. وکیل دادگستری در جریان تحقیقات اعتراف کرد مقتول را به باغ‌های روستای قلعه‌سر شهرستان نکا منتقل کرده است. آن شب دو نفر از اقوامش هم آنجا حضور داشتند که با هم دعوا کرده و درگیر شدند که به قتل وی منجر شد و جسد را در همان باغ روستایی دفن کردند‌. با اعتراف این متهم، دو همدستش نیز بازداشت شدند. با اعتراف متهمان، محل دفن جسد شناسایی و پیکر مقتول کشف شد.

متهمان مدتی بعد در دادگاه کیفری محاکمه شدند. قضات دادگاه آنها را گناهکار شناختند و هر ۳ را محکوم به قصاص کردند. رای صادره در دیوان‌عالی کشور تایید و پرونده به اجرای احکام دادگستری استان مازندران ارسال شد.

آنها دو سال قبل پای چوبه دار رفتند که با تلاش واحد صلح‌وسازش دادگستری استان مازندران برای جلب رضایت مهلت گرفتند اما در زمان تعیین‌شده نتوانستند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند و نام‌شان دوباره در فهرست افراد اعدامی در زندان ساری قرار گرفت. سحرگاه دیروز این ۳ زندانی در زندان ساری پای چوبه دار رفتند و اعدام شدند.

print
برچسب ها: , , ,

پاسخی بگذارید