محمود آباد و فقر درآمدی از گردشگری

برای بسیاری از مردم و مسئولان محمودآباد این موضوع پذیرفته شده است که گردشگر در حد یک بازدید کننده موقت وارد شهرستان شده و در بهترین وضعیت با صرف ناهار یا شام و لذت بردن از ساحل و تالاب و دیگر جاذبه ها، راهش را می کشد و می رود

محمودآباد در مرکز مازندران یکی از ۱۵ شهرستان ساحلی استان است که با وجود در اختیار داشتن حدود ۳۰ کیلومتر ساحل خزر و دسترسی آسان گردشگران و مسافران عبوری از جاده هراز به آن، از نبود درآمد پایدار گردشگری رنج می‌برد و به عبارتی تقریبا آورده‌ای از محل گردشگری نصیب این منطقه پرظرفیت نمی‌شود.

این شهرستان نسبتا کوچک به لحاظ وسعت، تقریبا در مرکزی ترین نقطه جغرافیای مازندران قرار دارد و نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت کشور محسوب می شود. مسافران و گردشگرانی که از جاده هراز به عنوان نزدیک ترین راه دسترسی پایتخت وارد مازندران می شوند، اولین و نزدیکترین ساحل خزر را تنها با پیمودن کمتر از ۲۵ کیلومتر و رسیدن به محمودآباد می توانند به نظاره بنشینند.

محمودآباد همچنین به دلیل قرارگیری در کریدور تجاری و گردشگری شرق به غرب شمال کشور، می تواند پذیرای گردشگرانی باشند که از جاده کندوان و غرب مازندران وارد این استان می شوند. گذشته از ساحل پهن و طولانی، محمودآباد به خاطر تالاب سرخرود و میزبانی از پرندگان زمستان گذران از شمالی ترین نقطه کره زمین هم شهرت دارد. بارندگی های مداوم و فراوان هم نقطه قوت دیگری برای گردشگری محمودآباد محسوب می شود. بارندگی فراوان در این نقطه از مازندران به حدی است که حتی آبگرفتگی زمین ها و معابر برای ساکنان آن به موضوعی عادی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا مجاورت  با جنگل های بکر چمستان و آمل و دسترسی آسان گردشگران و مسافران به این موهبت الهی و قرار گیری بر سرشاخه های رودخانه هراز به عنوان یکی از گردشگر پذیرترین رودخانه‌های کشور از دیگر ظرفیت های گردشگری محمودآباد است که برای کمتر منطقه ای در مازندران مهیاست.

همچنین بازارهای سنتی با عنوان بازار روز و ساختار شهری بدون ترافیک که در کمتر منطقه ای در مازندران مشابه دارد، محمودآباد را برای هر گردشگری که می خواهد از شلوغی زندگی شهری دور باشد مطلوب می کند. روستاهای آرام محمود آباد همراه با شالیزارهای سرسبز که در فصل زمستان به میعادگاه پرندگان مهاجر تبدیل می شود، از دیگر جاذبه گردشگری این شهرستان است.

print

پاسخی بگذارید