گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۲۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
نماینده مجلس: اجرای طرح بارانداز راه آهن آستارا ادامه یابد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح بارانداز راه آهن این شهرستان متوقف شده که امیدواریم با پیگیری سازمان های متولی ، نسبت به ادامه اجرای آن اقدام شود.

ولی داداشی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران آستارا در دفتر خود افزود: جمهوری آذربایجان ۶۰ میلیون دلار برای تکمیل بارانداز راه آهن آستارا سرمایه گذاری می کند و تایید اسناد این طرح توسط سازمان های متولی ایران به تعویق افتاده است.
وی بیان کرد: با تایید اسناد مربوط به طرح، روند اجرای آن از سرگرفته خواهد شد و در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت بارانداز راه آهن آستارا استفاده می شود و با تکمیل آن یک هزار نفر در آنجا شاغل خواهند شد.
داداشی ادامه داد: روز ۱۴ اردیبهشت وزیر اقتصاد ایران و تعدادی از مسئولان دستگاه های متولی در تهران، مشکلات مربوط به طرح بارانداز راه آهن آستارا را در قالب جلسه ای پیگیری خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح های گردشگری در تالاب استیل آستارا باید بر اساس ارزیابی های زیست محیطی انجام شود زیرا این تالاب، زیستگاه پرندگان مهاجر است و نباید به سرنوشت تالاب مرکز شهر آستارا دچار شود.
داداشی گفت: بخشی از رودخانه مرزی آستارا چای لایروبی شده و برای تکمیل طرح دیواره سازی این رودخانه به منظور جلوگیری از طغیان آن، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی میزان تخلفات مالی در مسکن مهر آستارا را ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از دستگاه قضایی انتظار داریم با متخلفان مسکن مهر برخورد جدی کند زیرا در این طرح، حق و حقوق برخی از شهروندان ضایع شده است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید